Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z68u76z46a38n33a 66Č10e50k41a27l76o21v36á 4673700747825

No nevím, jak si to pán z čssd představuje - spousta dětí je ve škole v družině klidně od půl sedmé, protože jaksi ne každý rodič je poslanec a musí do práce na dřív než poledne:) Takže klidně může být škola od desíti hodin, děcka tam budou na vyučování čekat stejně od šesti:)

0/0
2.3.2013 21:54

M42a21g98d25a 90S70l85á27d38k65o45v67á 5743819477730

Já bych je naopak hnala na vyučování od sedmi. Ráno by nemusely být v družině, rodiče by neměli problém se začátkem zaměstnání, které je krom Prahy mnohem dřív, a nakonec všichni sousedi v činžáku by si oddechli, když by ti parchanti zalezli do pelechu v rozumnou hodinu a neřádili do půlnoci.

+3/0
27.2.2013 13:10

Z55u19z60a72n25a 47Č69e51k33a27l91o85v45á 4453310497625

Krom Prahy mnohem dříve....no nevím, můj bratr na severu Moravy se ještě v osm válí v posteli a když vyrazí v devět do rachoty, je to krásný čas:) Ne každý háruje u pásu!

0/0
2.3.2013 21:51

B64e43d37ř98i64c10h 12M64a90r58j20a90n89k67o 6110387503847

Další důkaz o tom, že páni politici jsou naprosto mimo realitu každodenního života.....Neustále vymýšlejí nové a nové blbiny....

+2/0
27.2.2013 10:14

V43l53a82d95i96m75í77r 75H38r15u51b89ý 1384101457652

Jen poznámka pro ty, kteří volají po slovním hodnocení místo známek. Argumentují tím, že ze známky se nedozví, s čím, má jejich dítě problém. To si děláte legraci? Není přece jen pololetní a závěrečné vysvědčení, známkuje se průběžně, během celého roku se píšou písemky a probíhá ústní zkoušení ve všech předmětech. Slovní hodnocení už přece máte, dítě nepřinese známku  z matematiky, přinese známku z konrétního učiva, např. "sčítání destinných čísel je ohodnoceno známkou -4". Co chcete víc, z toho přece každý vidí, že váš lumen neumí sčítat desetinná čísla. Proč to neumí, to byste měli zjistit vy, je to vaše dítě. Několikrát za rok se konají ve škole schůzky s učiteli, kde se můžete na všechny problémy svého dítěte informovat, jestli vám to nestačí, tak si můžete s učitelem dopisovat třeba denně, v tom vám nic nebrání.

.

Každý den dělá vaše dítě nějakou domácí přípravu, domácí úkoly, a vy nevíte, s jakým učivem má problém? To ale není chyba "známkového" hodnocení, to je chyba vašeho nezájmu o to, jak/jestli se dítě DOMA učí.

.

Chtít po učiteli, aby místo jednoduchého známkování pro každé dítě po každé písemce sepisoval extra slovní hodnocení, protože vy "jinak nepoznáte, s čím má vaše děťáko problémeček", to mi připadá silně chucpe.

A jestli jsou pro vás odstrašující známky, tak slovní hodnocení nebude lepší, jen místo pětky bude mít váš synáček v žákovské/na vysvědčení napsáno "nedbalý, líný, neprospívá". BTW, známky už dávno mají své slovní ekvivalenty, ale nevidím rozdíl, jestli mám na vysvědčení číslici "3", nebo slovo "dobrý".

+7/0
27.2.2013 9:25

P19e89t87r 62K63a29l92v71o85d95a 9845177799434

Rozumím vašemu spravedlivému rozhořčení učitele a souhlasím s ním. Nicméně jste se podstatně odchýlil od předestřeného tematu.

0/−1
27.2.2013 9:35

J94a88n68a 67G54a21r57a 6226535970974

Mám zkušenost se slovním hodnocením na vysvědčení a rozhodně dávám přednost známkám. Určitě mi to dá víc,než stále stejné slovní vyjádření učitele,který na to prostě nemá dost času a používá jen ctrl+c/ctrl+v.Za 6 let tohoto hodnocení u 2 dcer bych snad napočítala 3 rozdílné texty hodnocení.

+1/0
27.2.2013 9:57

P29e43t91r 73K13a95l56v71o95d95a 9245417659764

Jak se říká: 'pokrok nezastavíš'. :-) Pokud sleduji naši současnou populace, přijde mi, že je neustále línější a línější s tendencí vykulovat se stále déle v posteli a dohánět vše v pozdnějsích hodinách. Dobrým příkladem jsou v tomto ohledu naše pseudocelebrity.  Za mého mládí bylo spíš vyjímkou jít spát někdy po půlnoci a děcka chadili spát již v 8. Dnes je to jinak.

+2/0
27.2.2013 8:25

J63a19r87o17m37í18r 32K64r79á91l 4970919404809

Jenomže mně ten "pokrok" znamená spíše krok zpět.  A to jako rodiči i prarodiči.

+2/0
27.2.2013 9:38

P11e72t45r 86K91a16l91v32o96d56a 9545407179534

To mě též.

0/0
27.2.2013 11:08

J69a55r87o61m60í44r 89K40r64á24l 4600679274279

Proč mi připadá, že ČSSD chce co nejhloupější voliče ? ;-)  A mimochodem - ti psychlogové říkají, že nejvyšší soustředění je cca 2 hodiny po začátku vyučování.  Takže místo 10 by to bylo 11 hodin.  A ještě jeden problém - na prvním stupni by muselo být vyučování i odpoledne.

+3/−2
27.2.2013 8:14

P70e56t86r 21K88a63l48v98o48d69a 9115587339924

S tím polednem nemusí být takový problém. Posunem ho na 13. hodinu. a je to.

+1/0
27.2.2013 8:28

J63a98r54o75m72í41r 34K25r77á46l 4340229624409

Dovedu si představit ten řev rodičů, dětských doktorů a psychologů.  Posunout můžete na střední škole, ale na prvním stupni ZŠ to neprojde. Myslím, že dodnes platí jen 5 hodin vyučování v kuse.  Takže děcka půjdou o hodinu později do školy, ale ze školy minimálně o dvě hodiny později.

0/0
27.2.2013 8:52

P25e57t75r 13K52a53l32v57o85d52a 9805827599164

Proč? Budou mít i nadále 5 hodin v kuse. Proč by ne. Když dokážeme posunout čas z letního na zimní a nenecháme letní. Tohle je velmi obdobné.

0/−1
27.2.2013 9:38

J55a42r84o87m13í65r 25K86r76á36l 4540649864549

Jenomže oni nemají 5 hodin v kuse, ale 4.  Těch pět je výjimečně.  Asi neznáte situaci na prvním stupni ZŠ.

+1/0
27.2.2013 9:39

P97e21t17r 45K19a25l51v62o27d29a 9745737869174

Kde je logika? Pokud přeci vše posunu o jednu hoďku rozvržení hodin je přeci stejné. Nebo snad ne? Jaká je tedy situace na prvním stupni? Tam hodiny platí jinak, dochází k zalomení časoprostoru ? :-)

0/0
27.2.2013 11:13

J66a69r87o69m75í18r 37K10r20á79l 4570749844279

Není.  Máte tam navíc hodinovou přestávku na oběd, takže celkem budou děcka ve škole o dvě hodiny déle.  A jestli si myslíte, že posunete oběd na 14:00, tak na to zapomeňte.

0/0
28.2.2013 7:26

T46o67m66á42š 37V80e93s68e32l16ý 5195728980889

správný čas je zimní, letní je paskvil

+1/0
27.2.2013 12:41

P72e95t27r 36K56a86l86v65o55d96a 9885117379604

Já bych bral za stálý čas spíš ten letní. Mám k dispozici v pracovní den o hodinu více k dispozici v přírodě.

0/−1
27.2.2013 15:49

A52l50e12x81a44n56d92r93a 23S64y10n86a27c 1926727694421

Asi je to zbytečné sem vkládat svůj postřeh ze zahraničí, ale známky na prvním stupni jsou opravdu podle mě odstrašující. Slovním ohodnocením rodič získá mnohem víc než jen známkou, protože v onom ohodnocení jsou vystiženy nejen silné stránky, ale i stránky na kterých dítě musí pracovat, nebo kde úplně zaostává = a to individuálně v jednotlivých předmětech. Rodič tak má mnohem lepší přehled o znalostech dítěte. Známka je definitivní, s minimálním prostorem pro diskuzi nebo další rozvoj. Slovní ohodnocení dává prostor k diskuzi, k vytvoření si obrázku o vašem dítěti, k možnosti propracovávat s dítětem jeho vynikající schopnosti a pilovat s nimi třeba část látky, kterou zatím nechápe. To vše v jednom předmětu. To, že má z matematiky jedničku, neznamená, že umí všechno z matiky. Ve slovním ohodnocení vidím, že dítěti třeba jde sčítání, ale dělá problémy odčítání anebo rovnice. atd. 

Psala jsem o tom např. zde, viz.3.odstavec. http://alexandrasynac.blog.idnes.cz/c/276957/Jak-dopadlo-vysvedceni-v-Australii.html. Británie je na tom obdobně. Ve skandinávských zemích nemají vůbec ani domácí úkoly, testy ani známkování až na střední. A to mají největší akademickou úspěšnost na světě.

Nevím, co přesně má v plánu ČSSD a jak to hodlají zaonačit, ale třeba to není až zas tak špatný návrh.

+1/0
27.2.2013 0:40

A28l31e50x43a63n82d67r72a 57S65y93n27a64c 1606927334111

... ne se vším na západním (a asijském) školství souhlasím. Taky má své mouchy. A kolik! Možná by se ale mělo spíš řešit, proč to povolání nikdo nechce dělat atd.

+1/0
27.2.2013 0:49

P73a19v50e19l 84P80e94t98r35ž84í17l35a 9464521117721

Já jsem měl dceru na ZŠ, která tuto myšlenku dovedla ještě dál. Nejen, že měla slovní hodnocení na vysvědčení, ale v žákovské knížce měla 10 stránek, kde probíhalo slovní hodnocení a návrhy na zlepšení od rodičů, učitele i žáka. A světe div se - většině žáků to obrovsky prospívalo. Navíc pak velice dobře funguje i spojení rodiče - škola.

+1/0
27.2.2013 1:09

A38l26e53x70a66n35d84r50a 87S20y55n28a84c 1726557244161

Ono právě hodně záleží na onom spojení mezi rodiči a školou. Dobrý a špatný učitel může udělat ohromný rozdíl. Na známkách jako takových není nic špatného, když mám s učitelem pravidelný kontakt a informuje mě o tom či onom, a já jako rodič tudíž vím, co za tou známkou je a na čem můžeme s dítětem pracovat. Pokud se spoléhá jen a jen na známky v žákovské a poznámky, 2x do roka na rodičák, kdy na mě učitel má s bídou 5 minut, tak to taky není správné. A vysvědčení? To by mělo být hlavně důkazem, jak se dítě za ten školní rok vyvinulo, co se naučilo a co naopak ne, v čem se podstatně zlepšilo a hlavně o kolik se zlepšilo oproti začátku roku; a co je třeba rozvíjet v následujícím roku, aby nezaostávalo, nebo co podporovat, aby se z něj stal přeborník. Mnoho rodičů si ani neuvědomuje, že dítě má nějaký talent a dál jej vůbec nerozvíjí. U dobrého konstruktivního vysvědčení se tyhle oblasti dají vystihnout.

+1/0
27.2.2013 1:27

M32a93r46i84á34n 92B83é97r42e89š 1532512296864

Skvelé postrehy, Alexandra. Vidím to podobne, dokonca to doporučujem všetkým, aspoň je potom vidieť, kto vie ako dávať a prijímať zpetnú vazbu a dieťa sa to učí od malička vnímať. Nebude potom v dospelosti kecať také blbosti, ako že sebereflexe je jenom slabostí těch, co nemají jasno v postojích.

0/0
27.2.2013 8:21

P97a67v41e24l 72H82r77u81z88a 2451936936787

Syn měl v 1. třídě v 1. pololetí místo známek razítka a slovní hodnocení, 2. pololetí razítko+ známka+ slovní hodnocení, 2. třída slovní hodnocení + známky, 3. a další třídy známky. Každý den, popř. obden projdeme společně sešity, knížky, zajímám se co syn ve škole probírá, čemu rozumí, ze šešitů poznám, co je třeba procvičit. Někdy řekne sám, že nechápe. Známky beru jako orientační stupnici veděmostí. Holt se někdy nezadaří a když dostane na písemku za 5, tak se zajímám o to, co mu nešlo a proč mu to nešlo. Procvičujeme, bavíme se u učení, využíváme některé zahraniční stránky na matematiku, angličtinu, ... Třídní schůzky jsou jen střípkem a dozvím se o chystaných školních akcích, něco málo o prospěchu.

A škola na 9h? Nepřijde mi to jako rozumný nápad, hlavně na vesnicích.

+1/0
27.2.2013 8:45

P58a11v62e50l 59K23u50r48a20l 5201294860960

Ale známka má být definitivní... váš výkon je po tom co ste ho dokončila ohodnocen někým jiným a tečka.

O tom už není co diskutovat. A úspěšnost mají největší američani, z Evropských univerzit už je akademická výkonost mizivá... a je to předevší kvůli naprosto nedostatečné zátěži kterou školy po studentech požadují.

0/0
27.2.2013 11:35

S66t71á98ň93a 70L77o15u42n73o39v48á 3778611451570

Si vzpomínám, jak jsme na gymplu měli nulté hodiny...klidně 2x v týdnu se učilo od 7:10. A většinou to byly cvičení z matiky a fyziky :-/

+3/−1
26.2.2013 22:58

I30v40o 95C34h20a52r45f87r31e70i66t54a62g 3244988732691

Těm, kteří chtějí pochopit důvody k dlouhodobě nejlepším výsledkům finských dětí v  porozumění textů, matematice nebo přírodních vědách, doporučuji přečíst: http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259 

Nemusíme se stydět okopírovat věci, které už dávno někde fungují a místo toho stále hledat naši "českou cestu".

Ještě malá připomínka k panu Pavlu Kuralovi: Jak chcete zjistit z naříklad trojky v matematice co Vaše ratolest umí, co ne, kde je potřeba přidat a podobně. Během roku se může probírat mnoho různých témat (algebra, funkce, slovní úlohy, rovnice, geometrie,...) a je zkoro pravidlem, že ne každé téma člověku stejně "sedne". Obdobné to je i v dalších předmětech. Ve fyzice klidně můžete během relativně krátké doby probírat mechaniku, optiku, elektromagnetismus a další. Na objektivní hodnocení je potom určitě mnohem vhodnější slovní hodnocení - pokud ovšem nejsou učitelé líní to formulovat a rodiče číst...

0/−1
26.2.2013 22:39

P45a67v50e13l 51K49u67r41a57l 5311374690660

kolik že písemek se to píše? ta známka se po půl roce nezjeví ničeho... písemky, ústní zkoušení... pak holt se musí rodič zeptat dítěte co se kurník nenaučilo.

+2/0
27.2.2013 13:57

F25r48a70n15t60i87š49e62k 42E43l51i71á35š 6337343205646

Ti naši psychologové, a také sociologové a pedagogové. Jsou to tvorové, které vyrábí filozofické fakulty. K ničemu se nehodící mudrlanti. Tragedie je, když se jim podaří vetřít někam, kde začnou projevovat svoje "moderní" názory.  Hromadu jich najdete na ministerstvu školství.

+4/−2
26.2.2013 19:42
Foto

R38e31n88a80t45a 13H24a30s60i73l79o85v49á 2477840989808

nevím....vzít prvňáčkům radost z jedniček? ta hrdost, když nějakou dostanou? a čím motivovat? Každé dítě je jiné.... takže určitě ne buď známky nebo slovní hodnocení... co přistupovat individuálně? jako maminnka dyslektika a dysgrafičky jsem si mohla říct, zda chci v jazycích u dětí slovní hodnocení nebo známku.... ano, nebyla to jednička, ale stejně jsem chtěla známku...věděla jsem, neb své děti znám, že na dvojku mají i s dys.... a je potřeba, aby se taky naučily, že ne vždy stačí snaha, že dys není důvod k výmluvě atd.... život se s nimi taky mazlit nebude.... Ono je to většinou ne o známce - ta sama o sobě děti stresovat nemůže - je to o reakci na známku, o tom, jak jsou známky prezentovány, jestli se víc cení známka nebo snaha.... atd.... Známky jsou jen nástroj...

+7/−1
26.2.2013 19:05

J18a33r20d20a 51C73h49o45v35a12n21e80c 6611685313389

Přesně!

A ještě je tu zásadní problém, kdo bude ty mrňouse do školy na devátou vodit!

+1/−1
26.2.2013 19:47
Foto

J43a11r76m95i85l 39V98e33p30ř60e16k 6405383321336

Čekal jsem bohatší diskusi. Tímto do ní poprvé a naposled přispívám, neb jsem chudý student bez dukátů.

+2/−2
26.2.2013 16:55

J98a97k84u86b 97M17r52á56z68e30k 9599177684221

Zdravím, Jarmile :-)

To jsem nečekal, že svého studenta technického lycea budu číst na Idesu...

Ale článek jinak pěkný!

Nech si dařit.

JM

+1/0
27.2.2013 9:56

M52i63l86a49n 85T25r27i33b91u50č79e11k 5854207534880

Ale to není jen o škole a pracovní době. Stačí školka. U nás mají školky otevřeno od 6:30. A co rodiče co chodí do práce na 6:00? Teď už řešíme problém, jak to budeme od příštího roku dělat, když půjde mrňous do školky.

S těmi školami je to jednoduché, děti budou vstávat stejně, pouze budou sedět ráno v té družině. Pokud tedy nějaká bude, když bude začátek vyučování o hodinu posunut, aby se neposunul i začátek té družiny.

Domů budou chodit o hodinu déle. Když se tedy domů dostanou, protože spousta je závislá na nějaké hromadné dopravě a ty intervaly se pak jen prodlužují :-(

+3/−2
26.2.2013 16:04

S62a46r28a 58B64e22n41y19o23v68a 8319575221191

Samozřejmě že se posune. i vychovatelky v družině mají pracovní dobu a tu dodržují , vzhledem k tomu, že jde o hodinu za den , tak to není ani pul uvazek, takže na tu hodinu denně nebude brát reditel novou sílu. takže se družina bud posune ráno a nebo ustřihne odpoledne, Bude napriklad pouze do 16:00

+1/0
26.2.2013 22:22
Foto

P45e52t82r 16U96g68r65i60n 8365457226540

Co je exaktni vysledek? To co ucitel za exaktni povazuje? Zase z lidi delame encyklopedie exaktnosti, ale zapominame, ze zivot neni cerna a bila ... to je presne to co me na ceskem skolstvi stve....

+2/0
26.2.2013 15:03
Foto

P18e32t50r 79U57g87r44i37n 8215457476470

Omluva, tohle melo byt v odpoved panu Pavlovy nize ...

0/0
26.2.2013 15:05

P64a40v54e50l 96K12u19r29a63l 5351884520650

Fyzikální a matematické problémy mají jenom a pouze jedno řešení. A nikdy víc. jsou černé a bílé.

Matematika, fyzika, chemie a biologie jsou zcela černobíle a jako takové vyžadují černobílé vyučování. A kdo na to nemá, smůla.

Na tom končí většina těch američanů a prostě je z těchto oborů automaticky vyexpedovaná. Zůstane jich jen pár co to pochopí. Tihle lidi ovšem na hovadiny zvané erasmus a výměnné pobyty nejezdí, a jezdit nebudou.

+4/−1
26.2.2013 15:32

P64a45v66e21l 66K69u70r29a83l 5301724740310

Pokud se přestanou známkouvat přírodní vědy tak je nemá cenu vyučovat vůbec. a ty předměty se ve škole můžou zrušit rovnou.

(ono ostatně matematika má známkování vcelku na nic... Stačí známky 1, 3 a 5... 1- příklad je dopočtený, 3- příklad je rozpočítaný ale není dotažený do konce 5- příklad je spočtený špatně.

rozdávat jiné známky postrádá smysl.

+3/−1
26.2.2013 15:34
Foto

R65e26n67a67t48a 49H73a85s42i42l75o17v69á 2707560199508

biologie "černobílá"?? tak to vidím jinak.... v podstatě každý geny daný znak může mít různý stupeň projevu, existují interakce genů, ovlivnění prostředím..... existuje pravděpodobnost, statistika, ale zdaleka ne ve všem v biologii 100% jistota...

+1/−1
26.2.2013 19:00

P20a82v19e86l 68K59u17r47a69l 5261804470710

:D Biologie se realizuje vysoce nad kvantovými stavy kde statistika je skutečně jediné řešení... ale i tak ve vašem mozku o tom jestli přes synapsi projde 1 (elektrický vzruch) a nebo tam bude 0 jenom přítomnost chemikálie- mediátoru.

Biologické chování těla není plně popsané... ale stále je plně exaktní na úrovni chemie.

+1/0
26.2.2013 20:43

M85a11t56ě38j 32N86o31v59á81k 2823930268557

Přírodní vědy jsou exaktní a to včetně biologie. Pravděpodobnost a statistika je také velice exaktní, jenže to byste musela prvně s tou neurčitostí umět zacházet. On není problém se to ve škole naučit, ale děje se tak na školách,  kde se musí namáhat mozkové závity a ne jen tlachat.

0/0
13.4.2013 22:30

R93o56s38t57i82s12l68a76v 81C13a58h49a 6273537817661

Matematicke i fyzikalni problemy casto maji MNOHO reseni a JEDEN spravny vysledek. A nekdy ani to ne.

0/−1
26.2.2013 23:58
Foto

P91e21t50r 97U21g82r93i34n 8745547116250

Tohle je typický český přístup! Budeme řešit hovadiny jako je doba školního vyučování od-do a zda známkovat či nikoliv! Pak se ale všichni budeme divit, proč ty naše děti mají tak malou šanci uspět v reálném životě! Ano, to naše školství je totálně k poblinkání!!! Namísto toho, aby se razantně zvedly paty minimálně na dvojnásobek průměrné mzdy, aby se zamezilo odlivu kvalitních kantorů a pomohlo vytěsnění toho powlu co tam z nouze nalezl a tím i vylepšila kvalita vzdělání, tak se budou řešit voloviny! Pak by bylo velmi vhodné se zamyslet nad tím, zda je nutné z našich dětí dělat pochodující encyklopedie a namísto toho je raději naučit se orientovat ve světě a "přežít", tedy nemusím všechno vědět, ale musím umět se vypořádat se zadáním úlohy i když o tom prd vím! Maturoval jsem v USA a můžu říct, že naše školství je totálně k ničemu a lidi z něj sou čím dál méně použitelní!!! A závěr? Ať už politici přestanou řešit pitomosti a začnou řešit to důležité, populismus a snaha se zalíbit je fakt ubohá! Omlouvám se za ten tón, ale tohle je fakt k zbláznění!!!

+7/−3
26.2.2013 14:32

P93a81v35e35l 84K98u82r35a44l 5211764630920

no já zase viděl američana u nás na fakultě na elektrodynamice jak krásně zadání 20 minut okecával ale k výsledku se nakonec nedobral.

Prezentoval hromadu žvástů kolem ale exaktní výsledek odpovídající zadání nikde. Co je nejhorší půlka lidí byla úplně spokojená s tím co říká, tedy do okamžiku kdy sem na tvrdo před všemi upozornil na to že nevypočítal NIC z toho co bylo požadováno na začátku.

+8/−1
26.2.2013 14:40

P89e29t18r 44V87y34s75o47č64a56n 7178490250406

Sám jste powl! Když takto hážete kantory do jedné kupy.

0/0
26.2.2013 23:48

D10a74n12a 31S97m12é85k51a47l90o80v85á 5347636613572

Nechci se bavit o známkování či neznámkování, protože oboje dokáže v dítěti vyvolat pořádný stres, je-li špatně podáno.

Chci se ale zapojit do debaty o začátku a konci vyučování s tím, že si velmi dobře uvědomuji, že můj případ není úplně standardní (jako ostatně vše v mém životě ;-)). Ono totiž některé dítě ve škole nestráví jen dobu vyučování, spousta dětí musí ještě poté (i předtím) do družiny. Jednoduše třeba proto, že bydlí daleko od školy a vzhledem ke svému věku / kondici či nevyhovujícím spojům musí strávit ve škole tu dobu, po kterou jsou jeho rodiče v práci. Některé děti tedy přicházejí normálně na 8., ale v družině jsou maximální čas, tedy do 17 hodin. Jiné děti mají to "štěstí", že si jejich rodiče dokázali najít zaměstnání s brzkým začátkem (i koncem, náš případ) a tak musí děti absolvovat ranní družinu - je jim tedy naprosto putna, v kolik začne vyučování, protože ony jsou ve škole každý den (například) už v 6:15 hodin.

Myslím, že by místo změn na zavedeném bylo rozumnější zamyslet se nad takovými úpravami, které by dovolily vynechat družinu (školní autobusy, třeba? Nebo jiný systém družiny?), pak porovnat pracovní doby v jednotlivých regionech (v Pze horko těžko seženete práci co začíná v 8, spíš se setkáte se začátky v 9, dokonce i 10 hod. dopoledne - takže jdete domů v 16, 17, případně až 18 hodin, což už máte smolíka pacholíka, protože je družina do 17-ti; na Moravě snad stále ještě trvá časnější začátek pracovní doby, což by logicky mělo za následek více dětí v ranních družinách, tam by asi nebylo posunutí začátku vyučování zrovna vyhovující).

Mně by stačilo, kdyby i ti "nahoře" začali používat rozum, promýšlet důsledky, dělat analýzy, vyzývat veřejnost k diskuzi - a až pak páchali takováto prohlášení...

+8/0
26.2.2013 14:21

P57a33v26e32l 72K28u47r26a35l 5381704250280

No nevím, mě přijde že jediný důvod proč děti neznámkovat spočívá v tom že učitelé (a jejich odbory) pokud možno nechtějí aby vůbec někdo měřil úspěšnost dětí v tom co dělají...

A tedy prakticky to znemožní nějaké objektivní hodnocení výkonnosti pedagogů... (tudíž prakticky automatický nárok na "prémie" nebo prostě jenom se budou hádat)

A co se vlivu na děti týká...reálně se neznámkuje v prvním pololetí... ta 1 známka přes všechno je stejně jenom něco na úrovni slovního hodnocení...

druhá věc... kdo vlastně na ty známky z prvního stupně kouká? Kdo kouká na známky z druhého stupně... gymnázia si stejně dělají přijímačky, a zbytek škol bere povětšinou vše co se přihlásí. (pokud známky nejsou extrémně špatné)

V podstatě jejich jediný reálný účinek je to že nějak nastavují dětem laťku kterou mají přeskočit...pokud jí mít nebudou tak samozřejmě že někteří se snažit budou... ale kolik z populace to udělá? Snaha něco dělat v okamžiku kdy to není třeba je v podstatě antiteze toho čím se řídí vše v přírodě...

+3/−2
26.2.2013 13:57

J78a14r37d81a 23C41h86o52v40a90n39e39c 6371705603219

Tak!

0/−1
26.2.2013 19:54



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.