Děkujeme za pochopení.
R92e12n10a38t24a 47H95a70s18i11l43o39v14á
nevím....vzít prvňáčkům radost z jedniček? ta hrdost, když nějakou dostanou? a čím motivovat? Každé dítě je jiné.... takže určitě ne buď známky nebo slovní hodnocení... co přistupovat individuálně? jako maminnka dyslektika a dysgrafičky jsem si mohla říct, zda chci v jazycích u dětí slovní hodnocení nebo známku.... ano, nebyla to jednička, ale stejně jsem chtěla známku...věděla jsem, neb své děti znám, že na dvojku mají i s dys.... a je potřeba, aby se taky naučily, že ne vždy stačí snaha, že dys není důvod k výmluvě atd.... život se s nimi taky mazlit nebude.... Ono je to většinou ne o známce - ta sama o sobě děti stresovat nemůže - je to o reakci na známku, o tom, jak jsou známky prezentovány, jestli se víc cení známka nebo snaha.... atd.... Známky jsou jen nástroj...
J61a85r17d92a 92C15h36o24v36a11n66e75c
Přesně!
A ještě je tu zásadní problém, kdo bude ty mrňouse do školy na devátou vodit!
J98a61r39m39i38l 65V35e50p81ř60e38k
Čekal jsem bohatší diskusi. Tímto do ní poprvé a naposled přispívám, neb jsem chudý student bez dukátů.
J34a88k10u13b 18M55r27á64z80e43k
Zdravím, Jarmile :-)
To jsem nečekal, že svého studenta technického lycea budu číst na Idesu...
Ale článek jinak pěkný!
Nech si dařit.
JM
M27i55l29a45n 87T74r43i58b85u66č11e43k
Ale to není jen o škole a pracovní době. Stačí školka. U nás mají školky otevřeno od 6:30. A co rodiče co chodí do práce na 6:00? Teď už řešíme problém, jak to budeme od příštího roku dělat, když půjde mrňous do školky.
S těmi školami je to jednoduché, děti budou vstávat stejně, pouze budou sedět ráno v té družině. Pokud tedy nějaká bude, když bude začátek vyučování o hodinu posunut, aby se neposunul i začátek té družiny.
Domů budou chodit o hodinu déle. Když se tedy domů dostanou, protože spousta je závislá na nějaké hromadné dopravě a ty intervaly se pak jen prodlužují :-(
S25a85r65a 41B79e44n17y87o32v11a
Samozřejmě že se posune. i vychovatelky v družině mají pracovní dobu a tu dodržují , vzhledem k tomu, že jde o hodinu za den , tak to není ani pul uvazek, takže na tu hodinu denně nebude brát reditel novou sílu. takže se družina bud posune ráno a nebo ustřihne odpoledne, Bude napriklad pouze do 16:00
P81e14t91r 12U28g68r18i45n
Co je exaktni vysledek? To co ucitel za exaktni povazuje? Zase z lidi delame encyklopedie exaktnosti, ale zapominame, ze zivot neni cerna a bila ... to je presne to co me na ceskem skolstvi stve....
P85e41t81r 15U20g92r50i89n
Omluva, tohle melo byt v odpoved panu Pavlovy nize ...
P91e91t95r 92U37g89r35i84n
Tohle je typický český přístup! Budeme řešit hovadiny jako je doba školního vyučování od-do a zda známkovat či nikoliv! Pak se ale všichni budeme divit, proč ty naše děti mají tak malou šanci uspět v reálném životě! Ano, to naše školství je totálně k poblinkání!!! Namísto toho, aby se razantně zvedly paty minimálně na dvojnásobek průměrné mzdy, aby se zamezilo odlivu kvalitních kantorů a pomohlo vytěsnění toho powlu co tam z nouze nalezl a tím i vylepšila kvalita vzdělání, tak se budou řešit voloviny! Pak by bylo velmi vhodné se zamyslet nad tím, zda je nutné z našich dětí dělat pochodující encyklopedie a namísto toho je raději naučit se orientovat ve světě a "přežít", tedy nemusím všechno vědět, ale musím umět se vypořádat se zadáním úlohy i když o tom prd vím! Maturoval jsem v USA a můžu říct, že naše školství je totálně k ničemu a lidi z něj sou čím dál méně použitelní!!! A závěr? Ať už politici přestanou řešit pitomosti a začnou řešit to důležité, populismus a snaha se zalíbit je fakt ubohá! Omlouvám se za ten tón, ale tohle je fakt k zbláznění!!!
P26a52v23e47l 29K72u54r94a53l
no já zase viděl američana u nás na fakultě na elektrodynamice jak krásně zadání 20 minut okecával ale k výsledku se nakonec nedobral.
Prezentoval hromadu žvástů kolem ale exaktní výsledek odpovídající zadání nikde. Co je nejhorší půlka lidí byla úplně spokojená s tím co říká, tedy do okamžiku kdy sem na tvrdo před všemi upozornil na to že nevypočítal NIC z toho co bylo požadováno na začátku.
D71a62n82a 81S41m39é26k57a64l57o30v42á
Nechci se bavit o známkování či neznámkování, protože oboje dokáže v dítěti vyvolat pořádný stres, je-li špatně podáno.
Chci se ale zapojit do debaty o začátku a konci vyučování s tím, že si velmi dobře uvědomuji, že můj případ není úplně standardní (jako ostatně vše v mém životě ). Ono totiž některé dítě ve škole nestráví jen dobu vyučování, spousta dětí musí ještě poté (i předtím) do družiny. Jednoduše třeba proto, že bydlí daleko od školy a vzhledem ke svému věku / kondici či nevyhovujícím spojům musí strávit ve škole tu dobu, po kterou jsou jeho rodiče v práci. Některé děti tedy přicházejí normálně na 8., ale v družině jsou maximální čas, tedy do 17 hodin. Jiné děti mají to "štěstí", že si jejich rodiče dokázali najít zaměstnání s brzkým začátkem (i koncem, náš případ) a tak musí děti absolvovat ranní družinu - je jim tedy naprosto putna, v kolik začne vyučování, protože ony jsou ve škole každý den (například) už v 6:15 hodin.
Myslím, že by místo změn na zavedeném bylo rozumnější zamyslet se nad takovými úpravami, které by dovolily vynechat družinu (školní autobusy, třeba? Nebo jiný systém družiny?), pak porovnat pracovní doby v jednotlivých regionech (v Pze horko těžko seženete práci co začíná v 8, spíš se setkáte se začátky v 9, dokonce i 10 hod. dopoledne - takže jdete domů v 16, 17, případně až 18 hodin, což už máte smolíka pacholíka, protože je družina do 17-ti; na Moravě snad stále ještě trvá časnější začátek pracovní doby, což by logicky mělo za následek více dětí v ranních družinách, tam by asi nebylo posunutí začátku vyučování zrovna vyhovující).
Mně by stačilo, kdyby i ti "nahoře" začali používat rozum, promýšlet důsledky, dělat analýzy, vyzývat veřejnost k diskuzi - a až pak páchali takováto prohlášení...
P80a54v48e39l 54K25u95r35a17l
No nevím, mě přijde že jediný důvod proč děti neznámkovat spočívá v tom že učitelé (a jejich odbory) pokud možno nechtějí aby vůbec někdo měřil úspěšnost dětí v tom co dělají...
A tedy prakticky to znemožní nějaké objektivní hodnocení výkonnosti pedagogů... (tudíž prakticky automatický nárok na "prémie" nebo prostě jenom se budou hádat)
A co se vlivu na děti týká...reálně se neznámkuje v prvním pololetí... ta 1 známka přes všechno je stejně jenom něco na úrovni slovního hodnocení...
druhá věc... kdo vlastně na ty známky z prvního stupně kouká? Kdo kouká na známky z druhého stupně... gymnázia si stejně dělají přijímačky, a zbytek škol bere povětšinou vše co se přihlásí. (pokud známky nejsou extrémně špatné)
V podstatě jejich jediný reálný účinek je to že nějak nastavují dětem laťku kterou mají přeskočit...pokud jí mít nebudou tak samozřejmě že někteří se snažit budou... ale kolik z populace to udělá? Snaha něco dělat v okamžiku kdy to není třeba je v podstatě antiteze toho čím se řídí vše v přírodě...
- Počet článků 41
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4321x
Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.
Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou.
Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)
Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.
Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu
Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.
Okénko Homera Simpsona:
"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."