Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No nevím, jak si to pán z čssd představuje - spousta dětí je ve škole v družině klidně od půl sedmé, protože jaksi ne každý rodič je poslanec a musí do práce na dřív než poledne:) Takže klidně může být škola od desíti hodin, děcka tam budou na vyučování čekat stejně od šesti:)

0 0
možnosti

Já bych je naopak hnala na vyučování od sedmi. Ráno by nemusely být v družině, rodiče by neměli problém se začátkem zaměstnání, které je krom Prahy mnohem dřív, a nakonec všichni sousedi v činžáku by si oddechli, když by ti parchanti zalezli do pelechu v rozumnou hodinu a neřádili do půlnoci.

3 0
možnosti

Krom Prahy mnohem dříve....no nevím, můj bratr na severu Moravy se ještě v osm válí v posteli a když vyrazí v devět do rachoty, je to krásný čas:) Ne každý háruje u pásu!

0 0
možnosti

Další důkaz o tom, že páni politici jsou naprosto mimo realitu každodenního života.....Neustále vymýšlejí nové a nové blbiny....

2 0
možnosti

Rozumím vašemu spravedlivému rozhořčení učitele a souhlasím s ním. Nicméně jste se podstatně odchýlil od předestřeného tematu.

0 1
možnosti

Jak se říká: 'pokrok nezastavíš'. :-) Pokud sleduji naši současnou populace, přijde mi, že je neustále línější a línější s tendencí vykulovat se stále déle v posteli a dohánět vše v pozdnějsích hodinách. Dobrým příkladem jsou v tomto ohledu naše pseudocelebrity.  Za mého mládí bylo spíš vyjímkou jít spát někdy po půlnoci a děcka chadili spát již v 8. Dnes je to jinak.

2 0
možnosti

Jenomže mně ten "pokrok" znamená spíše krok zpět.  A to jako rodiči i prarodiči.

2 0
možnosti

Proč mi připadá, že ČSSD chce co nejhloupější voliče ? ;-)  A mimochodem - ti psychlogové říkají, že nejvyšší soustředění je cca 2 hodiny po začátku vyučování.  Takže místo 10 by to bylo 11 hodin.  A ještě jeden problém - na prvním stupni by muselo být vyučování i odpoledne.

3 2
možnosti

S tím polednem nemusí být takový problém. Posunem ho na 13. hodinu. a je to.

1 0
možnosti

Asi je to zbytečné sem vkládat svůj postřeh ze zahraničí, ale známky na prvním stupni jsou opravdu podle mě odstrašující. Slovním ohodnocením rodič získá mnohem víc než jen známkou, protože v onom ohodnocení jsou vystiženy nejen silné stránky, ale i stránky na kterých dítě musí pracovat, nebo kde úplně zaostává = a to individuálně v jednotlivých předmětech. Rodič tak má mnohem lepší přehled o znalostech dítěte. Známka je definitivní, s minimálním prostorem pro diskuzi nebo další rozvoj. Slovní ohodnocení dává prostor k diskuzi, k vytvoření si obrázku o vašem dítěti, k možnosti propracovávat s dítětem jeho vynikající schopnosti a pilovat s nimi třeba část látky, kterou zatím nechápe. To vše v jednom předmětu. To, že má z matematiky jedničku, neznamená, že umí všechno z matiky. Ve slovním ohodnocení vidím, že dítěti třeba jde sčítání, ale dělá problémy odčítání anebo rovnice. atd. 

Psala jsem o tom např. zde, viz.3.odstavec. http://alexandrasynac.blog.idnes.cz/c/276957/Jak-dopadlo-vysvedceni-v-Australii.html. Británie je na tom obdobně. Ve skandinávských zemích nemají vůbec ani domácí úkoly, testy ani známkování až na střední. A to mají největší akademickou úspěšnost na světě.

Nevím, co přesně má v plánu ČSSD a jak to hodlají zaonačit, ale třeba to není až zas tak špatný návrh.

1 0
možnosti

... ne se vším na západním (a asijském) školství souhlasím. Taky má své mouchy. A kolik! Možná by se ale mělo spíš řešit, proč to povolání nikdo nechce dělat atd.

1 0
možnosti

Si vzpomínám, jak jsme na gymplu měli nulté hodiny...klidně 2x v týdnu se učilo od 7:10. A většinou to byly cvičení z matiky a fyziky :-/

3 1
možnosti

Těm, kteří chtějí pochopit důvody k dlouhodobě nejlepším výsledkům finských dětí v  porozumění textů, matematice nebo přírodních vědách, doporučuji přečíst: http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259 

Nemusíme se stydět okopírovat věci, které už dávno někde fungují a místo toho stále hledat naši "českou cestu".

Ještě malá připomínka k panu Pavlu Kuralovi: Jak chcete zjistit z naříklad trojky v matematice co Vaše ratolest umí, co ne, kde je potřeba přidat a podobně. Během roku se může probírat mnoho různých témat (algebra, funkce, slovní úlohy, rovnice, geometrie,...) a je zkoro pravidlem, že ne každé téma člověku stejně "sedne". Obdobné to je i v dalších předmětech. Ve fyzice klidně můžete během relativně krátké doby probírat mechaniku, optiku, elektromagnetismus a další. Na objektivní hodnocení je potom určitě mnohem vhodnější slovní hodnocení - pokud ovšem nejsou učitelé líní to formulovat a rodiče číst...

0 1
možnosti

P87a44v16e35l 38K93u57r34a74l

27. 2. 2013 13:57

kolik že písemek se to píše? ta známka se po půl roce nezjeví ničeho... písemky, ústní zkoušení... pak holt se musí rodič zeptat dítěte co se kurník nenaučilo.

2 0
možnosti

Ti naši psychologové, a také sociologové a pedagogové. Jsou to tvorové, které vyrábí filozofické fakulty. K ničemu se nehodící mudrlanti. Tragedie je, když se jim podaří vetřít někam, kde začnou projevovat svoje "moderní" názory.  Hromadu jich najdete na ministerstvu školství.

4 2
možnosti
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4321x
 

Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.

Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou. 

Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)

Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.

Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu

Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.

Okénko Homera Simpsona:

"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."