Děkujeme za pochopení.
Z58u70z65a90n35a 93Č65e85k49a55l25o15v96á
No nevím, jak si to pán z čssd představuje - spousta dětí je ve škole v družině klidně od půl sedmé, protože jaksi ne každý rodič je poslanec a musí do práce na dřív než poledne:) Takže klidně může být škola od desíti hodin, děcka tam budou na vyučování čekat stejně od šesti:)
M83a58g13d70a 90S25l11á27d56k88o41v29á
Já bych je naopak hnala na vyučování od sedmi. Ráno by nemusely být v družině, rodiče by neměli problém se začátkem zaměstnání, které je krom Prahy mnohem dřív, a nakonec všichni sousedi v činžáku by si oddechli, když by ti parchanti zalezli do pelechu v rozumnou hodinu a neřádili do půlnoci.
Z14u85z10a47n84a 48Č55e34k76a83l52o93v40á
Krom Prahy mnohem dříve....no nevím, můj bratr na severu Moravy se ještě v osm válí v posteli a když vyrazí v devět do rachoty, je to krásný čas:) Ne každý háruje u pásu!
B75e70d38ř10i80c94h 39M12a23r83j64a27n30k18o
Další důkaz o tom, že páni politici jsou naprosto mimo realitu každodenního života.....Neustále vymýšlejí nové a nové blbiny....
O92d40s31t12r80a34n71ě30n18ý 65U48ž64i16v69a79t29e10l
P15e19t39r 25K54a72l26v74o93d11a
Rozumím vašemu spravedlivému rozhořčení učitele a souhlasím s ním. Nicméně jste se podstatně odchýlil od předestřeného tematu.
P26e90t11r 44K30a64l40v61o93d54a
Jak se říká: 'pokrok nezastavíš'. Pokud sleduji naši současnou populace, přijde mi, že je neustále línější a línější s tendencí vykulovat se stále déle v posteli a dohánět vše v pozdnějsích hodinách. Dobrým příkladem jsou v tomto ohledu naše pseudocelebrity. Za mého mládí bylo spíš vyjímkou jít spát někdy po půlnoci a děcka chadili spát již v 8. Dnes je to jinak.
J80a70r68o68m54í62r 71K61r26á88l
Jenomže mně ten "pokrok" znamená spíše krok zpět. A to jako rodiči i prarodiči.
J69a32r92o83m58í18r 89K92r48á67l
Proč mi připadá, že ČSSD chce co nejhloupější voliče ? A mimochodem - ti psychlogové říkají, že nejvyšší soustředění je cca 2 hodiny po začátku vyučování. Takže místo 10 by to bylo 11 hodin. A ještě jeden problém - na prvním stupni by muselo být vyučování i odpoledne.
P14e37t86r 33K54a39l16v30o27d98a
S tím polednem nemusí být takový problém. Posunem ho na 13. hodinu. a je to.
A75l17e84x74a28n44d49r70a 70S90y10n64a57c
Asi je to zbytečné sem vkládat svůj postřeh ze zahraničí, ale známky na prvním stupni jsou opravdu podle mě odstrašující. Slovním ohodnocením rodič získá mnohem víc než jen známkou, protože v onom ohodnocení jsou vystiženy nejen silné stránky, ale i stránky na kterých dítě musí pracovat, nebo kde úplně zaostává = a to individuálně v jednotlivých předmětech. Rodič tak má mnohem lepší přehled o znalostech dítěte. Známka je definitivní, s minimálním prostorem pro diskuzi nebo další rozvoj. Slovní ohodnocení dává prostor k diskuzi, k vytvoření si obrázku o vašem dítěti, k možnosti propracovávat s dítětem jeho vynikající schopnosti a pilovat s nimi třeba část látky, kterou zatím nechápe. To vše v jednom předmětu. To, že má z matematiky jedničku, neznamená, že umí všechno z matiky. Ve slovním ohodnocení vidím, že dítěti třeba jde sčítání, ale dělá problémy odčítání anebo rovnice. atd.
Psala jsem o tom např. zde, viz.3.odstavec. http://alexandrasynac.blog.idnes.cz/c/276957/Jak-dopadlo-vysvedceni-v-Australii.html. Británie je na tom obdobně. Ve skandinávských zemích nemají vůbec ani domácí úkoly, testy ani známkování až na střední. A to mají největší akademickou úspěšnost na světě.
Nevím, co přesně má v plánu ČSSD a jak to hodlají zaonačit, ale třeba to není až zas tak špatný návrh.
A40l93e97x27a84n21d73r47a 22S36y50n53a83c
... ne se vším na západním (a asijském) školství souhlasím. Taky má své mouchy. A kolik! Možná by se ale mělo spíš řešit, proč to povolání nikdo nechce dělat atd.
S45t23á25ň56a 51L43o27u22n61o46v28á
Si vzpomínám, jak jsme na gymplu měli nulté hodiny...klidně 2x v týdnu se učilo od 7:10. A většinou to byly cvičení z matiky a fyziky
I64v24o 67C29h32a56r66f48r79e81i91t60a40g
Těm, kteří chtějí pochopit důvody k dlouhodobě nejlepším výsledkům finských dětí v porozumění textů, matematice nebo přírodních vědách, doporučuji přečíst: http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259
Nemusíme se stydět okopírovat věci, které už dávno někde fungují a místo toho stále hledat naši "českou cestu".
Ještě malá připomínka k panu Pavlu Kuralovi: Jak chcete zjistit z naříklad trojky v matematice co Vaše ratolest umí, co ne, kde je potřeba přidat a podobně. Během roku se může probírat mnoho různých témat (algebra, funkce, slovní úlohy, rovnice, geometrie,...) a je zkoro pravidlem, že ne každé téma člověku stejně "sedne". Obdobné to je i v dalších předmětech. Ve fyzice klidně můžete během relativně krátké doby probírat mechaniku, optiku, elektromagnetismus a další. Na objektivní hodnocení je potom určitě mnohem vhodnější slovní hodnocení - pokud ovšem nejsou učitelé líní to formulovat a rodiče číst...
P87a44v16e35l 38K93u57r34a74l
kolik že písemek se to píše? ta známka se po půl roce nezjeví ničeho... písemky, ústní zkoušení... pak holt se musí rodič zeptat dítěte co se kurník nenaučilo.
F60r13a56n54t44i58š31e40k 91E78l56i79á61š
Ti naši psychologové, a také sociologové a pedagogové. Jsou to tvorové, které vyrábí filozofické fakulty. K ničemu se nehodící mudrlanti. Tragedie je, když se jim podaří vetřít někam, kde začnou projevovat svoje "moderní" názory. Hromadu jich najdete na ministerstvu školství.
- Počet článků 41
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4321x
Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.
Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou.
Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)
Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.
Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu
Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.
Okénko Homera Simpsona:
"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."