Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z23u74z37a71n84a 78Č49e51k78a36l72o26v76á 4523870567565

No nevím, jak si to pán z čssd představuje - spousta dětí je ve škole v družině klidně od půl sedmé, protože jaksi ne každý rodič je poslanec a musí do práce na dřív než poledne:) Takže klidně může být škola od desíti hodin, děcka tam budou na vyučování čekat stejně od šesti:)

0/0
2.3.2013 21:54

M12a67g11d21a 45S92l73á18d75k70o87v22á 5883599217510

Já bych je naopak hnala na vyučování od sedmi. Ráno by nemusely být v družině, rodiče by neměli problém se začátkem zaměstnání, které je krom Prahy mnohem dřív, a nakonec všichni sousedi v činžáku by si oddechli, když by ti parchanti zalezli do pelechu v rozumnou hodinu a neřádili do půlnoci.

+3/0
27.2.2013 13:10

Z24u68z35a37n86a 66Č53e61k65a30l36o98v72á 4883520137905

Krom Prahy mnohem dříve....no nevím, můj bratr na severu Moravy se ještě v osm válí v posteli a když vyrazí v devět do rachoty, je to krásný čas:) Ne každý háruje u pásu!

0/0
2.3.2013 21:51

B10e53d38ř19i78c51h 86M25a81r35j66a96n37k20o 6100447393197

Další důkaz o tom, že páni politici jsou naprosto mimo realitu každodenního života.....Neustále vymýšlejí nové a nové blbiny....

+2/0
27.2.2013 10:14

V97l36a89d35i75m67í37r 32H91r89u81b17ý 1324421787422

Jen poznámka pro ty, kteří volají po slovním hodnocení místo známek. Argumentují tím, že ze známky se nedozví, s čím, má jejich dítě problém. To si děláte legraci? Není přece jen pololetní a závěrečné vysvědčení, známkuje se průběžně, během celého roku se píšou písemky a probíhá ústní zkoušení ve všech předmětech. Slovní hodnocení už přece máte, dítě nepřinese známku  z matematiky, přinese známku z konrétního učiva, např. "sčítání destinných čísel je ohodnoceno známkou -4". Co chcete víc, z toho přece každý vidí, že váš lumen neumí sčítat desetinná čísla. Proč to neumí, to byste měli zjistit vy, je to vaše dítě. Několikrát za rok se konají ve škole schůzky s učiteli, kde se můžete na všechny problémy svého dítěte informovat, jestli vám to nestačí, tak si můžete s učitelem dopisovat třeba denně, v tom vám nic nebrání.

.

Každý den dělá vaše dítě nějakou domácí přípravu, domácí úkoly, a vy nevíte, s jakým učivem má problém? To ale není chyba "známkového" hodnocení, to je chyba vašeho nezájmu o to, jak/jestli se dítě DOMA učí.

.

Chtít po učiteli, aby místo jednoduchého známkování pro každé dítě po každé písemce sepisoval extra slovní hodnocení, protože vy "jinak nepoznáte, s čím má vaše děťáko problémeček", to mi připadá silně chucpe.

A jestli jsou pro vás odstrašující známky, tak slovní hodnocení nebude lepší, jen místo pětky bude mít váš synáček v žákovské/na vysvědčení napsáno "nedbalý, líný, neprospívá". BTW, známky už dávno mají své slovní ekvivalenty, ale nevidím rozdíl, jestli mám na vysvědčení číslici "3", nebo slovo "dobrý".

+7/0
27.2.2013 9:25

P46e72t94r 68K88a11l37v10o75d65a 9195327559314

Rozumím vašemu spravedlivému rozhořčení učitele a souhlasím s ním. Nicméně jste se podstatně odchýlil od předestřeného tematu.

0/−1
27.2.2013 9:35

J10a19n46a 23G84a74r68a 6186625550114

Mám zkušenost se slovním hodnocením na vysvědčení a rozhodně dávám přednost známkám. Určitě mi to dá víc,než stále stejné slovní vyjádření učitele,který na to prostě nemá dost času a používá jen ctrl+c/ctrl+v.Za 6 let tohoto hodnocení u 2 dcer bych snad napočítala 3 rozdílné texty hodnocení.

+1/0
27.2.2013 9:57

P55e19t17r 81K45a61l70v37o47d18a 9725437629534

Jak se říká: 'pokrok nezastavíš'. :-) Pokud sleduji naši současnou populace, přijde mi, že je neustále línější a línější s tendencí vykulovat se stále déle v posteli a dohánět vše v pozdnějsích hodinách. Dobrým příkladem jsou v tomto ohledu naše pseudocelebrity.  Za mého mládí bylo spíš vyjímkou jít spát někdy po půlnoci a děcka chadili spát již v 8. Dnes je to jinak.

+2/0
27.2.2013 8:25

J88a13r44o14m74í58r 90K18r17á25l 4230989684859

Jenomže mně ten "pokrok" znamená spíše krok zpět.  A to jako rodiči i prarodiči.

+2/0
27.2.2013 9:38

P76e86t36r 64K22a33l36v40o98d61a 9675927749694

To mě též.

0/0
27.2.2013 11:08

J12a41r95o74m42í47r 36K83r59á10l 4470429124869

Proč mi připadá, že ČSSD chce co nejhloupější voliče ? ;-)  A mimochodem - ti psychlogové říkají, že nejvyšší soustředění je cca 2 hodiny po začátku vyučování.  Takže místo 10 by to bylo 11 hodin.  A ještě jeden problém - na prvním stupni by muselo být vyučování i odpoledne.

+3/−2
27.2.2013 8:14

P32e39t94r 18K95a57l14v20o77d72a 9805937609234

S tím polednem nemusí být takový problém. Posunem ho na 13. hodinu. a je to.

+1/0
27.2.2013 8:28

J43a41r71o78m83í57r 70K80r41á62l 4970309534749

Dovedu si představit ten řev rodičů, dětských doktorů a psychologů.  Posunout můžete na střední škole, ale na prvním stupni ZŠ to neprojde. Myslím, že dodnes platí jen 5 hodin vyučování v kuse.  Takže děcka půjdou o hodinu později do školy, ale ze školy minimálně o dvě hodiny později.

0/0
27.2.2013 8:52

P98e13t35r 26K24a40l81v94o50d89a 9305927749514

Proč? Budou mít i nadále 5 hodin v kuse. Proč by ne. Když dokážeme posunout čas z letního na zimní a nenecháme letní. Tohle je velmi obdobné.

0/−1
27.2.2013 9:38

J27a61r42o69m67í51r 35K88r29á16l 4790139654789

Jenomže oni nemají 5 hodin v kuse, ale 4.  Těch pět je výjimečně.  Asi neznáte situaci na prvním stupni ZŠ.

+1/0
27.2.2013 9:39

P64e95t14r 70K40a88l79v94o76d39a 9145397299684

Kde je logika? Pokud přeci vše posunu o jednu hoďku rozvržení hodin je přeci stejné. Nebo snad ne? Jaká je tedy situace na prvním stupni? Tam hodiny platí jinak, dochází k zalomení časoprostoru ? :-)

0/0
27.2.2013 11:13

J89a53r27o50m87í12r 38K16r72á78l 4240739704439

Není.  Máte tam navíc hodinovou přestávku na oběd, takže celkem budou děcka ve škole o dvě hodiny déle.  A jestli si myslíte, že posunete oběd na 14:00, tak na to zapomeňte.

0/0
28.2.2013 7:26

T34o70m30á20š 68V50e16s70e93l52ý 5635698210979

správný čas je zimní, letní je paskvil

+1/0
27.2.2013 12:41

P92e51t26r 50K11a46l85v90o10d16a 9345517159924

Já bych bral za stálý čas spíš ten letní. Mám k dispozici v pracovní den o hodinu více k dispozici v přírodě.

0/−1
27.2.2013 15:49

A62l79e10x20a78n20d54r70a 68S19y86n65a97c 1786557334981

Asi je to zbytečné sem vkládat svůj postřeh ze zahraničí, ale známky na prvním stupni jsou opravdu podle mě odstrašující. Slovním ohodnocením rodič získá mnohem víc než jen známkou, protože v onom ohodnocení jsou vystiženy nejen silné stránky, ale i stránky na kterých dítě musí pracovat, nebo kde úplně zaostává = a to individuálně v jednotlivých předmětech. Rodič tak má mnohem lepší přehled o znalostech dítěte. Známka je definitivní, s minimálním prostorem pro diskuzi nebo další rozvoj. Slovní ohodnocení dává prostor k diskuzi, k vytvoření si obrázku o vašem dítěti, k možnosti propracovávat s dítětem jeho vynikající schopnosti a pilovat s nimi třeba část látky, kterou zatím nechápe. To vše v jednom předmětu. To, že má z matematiky jedničku, neznamená, že umí všechno z matiky. Ve slovním ohodnocení vidím, že dítěti třeba jde sčítání, ale dělá problémy odčítání anebo rovnice. atd. 

Psala jsem o tom např. zde, viz.3.odstavec. http://alexandrasynac.blog.idnes.cz/c/276957/Jak-dopadlo-vysvedceni-v-Australii.html. Británie je na tom obdobně. Ve skandinávských zemích nemají vůbec ani domácí úkoly, testy ani známkování až na střední. A to mají největší akademickou úspěšnost na světě.

Nevím, co přesně má v plánu ČSSD a jak to hodlají zaonačit, ale třeba to není až zas tak špatný návrh.

+1/0
27.2.2013 0:40

A71l61e37x68a86n86d24r67a 45S90y28n76a67c 1406687404361

... ne se vším na západním (a asijském) školství souhlasím. Taky má své mouchy. A kolik! Možná by se ale mělo spíš řešit, proč to povolání nikdo nechce dělat atd.

+1/0
27.2.2013 0:49

P59a49v81e93l 59P34e41t93r72ž69í26l11a 9744341627401

Já jsem měl dceru na ZŠ, která tuto myšlenku dovedla ještě dál. Nejen, že měla slovní hodnocení na vysvědčení, ale v žákovské knížce měla 10 stránek, kde probíhalo slovní hodnocení a návrhy na zlepšení od rodičů, učitele i žáka. A světe div se - většině žáků to obrovsky prospívalo. Navíc pak velice dobře funguje i spojení rodiče - škola.

+1/0
27.2.2013 1:09

A28l46e37x47a56n70d60r32a 51S47y51n23a43c 1196697144711

Ono právě hodně záleží na onom spojení mezi rodiči a školou. Dobrý a špatný učitel může udělat ohromný rozdíl. Na známkách jako takových není nic špatného, když mám s učitelem pravidelný kontakt a informuje mě o tom či onom, a já jako rodič tudíž vím, co za tou známkou je a na čem můžeme s dítětem pracovat. Pokud se spoléhá jen a jen na známky v žákovské a poznámky, 2x do roka na rodičák, kdy na mě učitel má s bídou 5 minut, tak to taky není správné. A vysvědčení? To by mělo být hlavně důkazem, jak se dítě za ten školní rok vyvinulo, co se naučilo a co naopak ne, v čem se podstatně zlepšilo a hlavně o kolik se zlepšilo oproti začátku roku; a co je třeba rozvíjet v následujícím roku, aby nezaostávalo, nebo co podporovat, aby se z něj stal přeborník. Mnoho rodičů si ani neuvědomuje, že dítě má nějaký talent a dál jej vůbec nerozvíjí. U dobrého konstruktivního vysvědčení se tyhle oblasti dají vystihnout.

+1/0
27.2.2013 1:27

M48a54r24i39á36n 11B44é35r92e61š 1342822486984

Skvelé postrehy, Alexandra. Vidím to podobne, dokonca to doporučujem všetkým, aspoň je potom vidieť, kto vie ako dávať a prijímať zpetnú vazbu a dieťa sa to učí od malička vnímať. Nebude potom v dospelosti kecať také blbosti, ako že sebereflexe je jenom slabostí těch, co nemají jasno v postojích.

0/0
27.2.2013 8:21

P63a80v29e96l 79H45r87u87z17a 2351476836897

Syn měl v 1. třídě v 1. pololetí místo známek razítka a slovní hodnocení, 2. pololetí razítko+ známka+ slovní hodnocení, 2. třída slovní hodnocení + známky, 3. a další třídy známky. Každý den, popř. obden projdeme společně sešity, knížky, zajímám se co syn ve škole probírá, čemu rozumí, ze šešitů poznám, co je třeba procvičit. Někdy řekne sám, že nechápe. Známky beru jako orientační stupnici veděmostí. Holt se někdy nezadaří a když dostane na písemku za 5, tak se zajímám o to, co mu nešlo a proč mu to nešlo. Procvičujeme, bavíme se u učení, využíváme některé zahraniční stránky na matematiku, angličtinu, ... Třídní schůzky jsou jen střípkem a dozvím se o chystaných školních akcích, něco málo o prospěchu.

A škola na 9h? Nepřijde mi to jako rozumný nápad, hlavně na vesnicích.

+1/0
27.2.2013 8:45

P29a68v55e27l 55K86u74r73a89l 5371474660220

Ale známka má být definitivní... váš výkon je po tom co ste ho dokončila ohodnocen někým jiným a tečka.

O tom už není co diskutovat. A úspěšnost mají největší američani, z Evropských univerzit už je akademická výkonost mizivá... a je to předevší kvůli naprosto nedostatečné zátěži kterou školy po studentech požadují.

0/0
27.2.2013 11:35

S53t98á57ň16a 78L12o54u67n15o34v54á 3118431661860

Si vzpomínám, jak jsme na gymplu měli nulté hodiny...klidně 2x v týdnu se učilo od 7:10. A většinou to byly cvičení z matiky a fyziky :-/

+3/−1
26.2.2013 22:58

I57v34o 54C83h18a55r57f60r29e71i96t44a80g 3854198812711

Těm, kteří chtějí pochopit důvody k dlouhodobě nejlepším výsledkům finských dětí v  porozumění textů, matematice nebo přírodních vědách, doporučuji přečíst: http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259 

Nemusíme se stydět okopírovat věci, které už dávno někde fungují a místo toho stále hledat naši "českou cestu".

Ještě malá připomínka k panu Pavlu Kuralovi: Jak chcete zjistit z naříklad trojky v matematice co Vaše ratolest umí, co ne, kde je potřeba přidat a podobně. Během roku se může probírat mnoho různých témat (algebra, funkce, slovní úlohy, rovnice, geometrie,...) a je zkoro pravidlem, že ne každé téma člověku stejně "sedne". Obdobné to je i v dalších předmětech. Ve fyzice klidně můžete během relativně krátké doby probírat mechaniku, optiku, elektromagnetismus a další. Na objektivní hodnocení je potom určitě mnohem vhodnější slovní hodnocení - pokud ovšem nejsou učitelé líní to formulovat a rodiče číst...

0/−1
26.2.2013 22:39

P89a10v42e43l 30K11u10r91a81l 5551624810960

kolik že písemek se to píše? ta známka se po půl roce nezjeví ničeho... písemky, ústní zkoušení... pak holt se musí rodič zeptat dítěte co se kurník nenaučilo.

+2/0
27.2.2013 13:57

F92r11a12n66t27i42š75e28k 94E25l18i27á71š 6957953405646

Ti naši psychologové, a také sociologové a pedagogové. Jsou to tvorové, které vyrábí filozofické fakulty. K ničemu se nehodící mudrlanti. Tragedie je, když se jim podaří vetřít někam, kde začnou projevovat svoje "moderní" názory.  Hromadu jich najdete na ministerstvu školství.

+4/−2
26.2.2013 19:42
Foto

R67e71n90a34t98a 42H73a14s12i71l72o86v25á 2547540939118

nevím....vzít prvňáčkům radost z jedniček? ta hrdost, když nějakou dostanou? a čím motivovat? Každé dítě je jiné.... takže určitě ne buď známky nebo slovní hodnocení... co přistupovat individuálně? jako maminnka dyslektika a dysgrafičky jsem si mohla říct, zda chci v jazycích u dětí slovní hodnocení nebo známku.... ano, nebyla to jednička, ale stejně jsem chtěla známku...věděla jsem, neb své děti znám, že na dvojku mají i s dys.... a je potřeba, aby se taky naučily, že ne vždy stačí snaha, že dys není důvod k výmluvě atd.... život se s nimi taky mazlit nebude.... Ono je to většinou ne o známce - ta sama o sobě děti stresovat nemůže - je to o reakci na známku, o tom, jak jsou známky prezentovány, jestli se víc cení známka nebo snaha.... atd.... Známky jsou jen nástroj...

+7/−1
26.2.2013 19:05

J39a30r26d85a 70C10h64o10v92a13n12e78c 6611395193679

Přesně!

A ještě je tu zásadní problém, kdo bude ty mrňouse do školy na devátou vodit!

+1/−1
26.2.2013 19:47
Foto

J81a22r87m76i93l 30V37e25p50ř72e86k 6815263651936

Čekal jsem bohatší diskusi. Tímto do ní poprvé a naposled přispívám, neb jsem chudý student bez dukátů.

+2/−2
26.2.2013 16:55

J40a10k94u41b 40M70r63á69z22e71k 9699337154311

Zdravím, Jarmile :-)

To jsem nečekal, že svého studenta technického lycea budu číst na Idesu...

Ale článek jinak pěkný!

Nech si dařit.

JM

+1/0
27.2.2013 9:56

M88i82l94a91n 94T26r39i52b37u51č47e10k 5304757184330

Ale to není jen o škole a pracovní době. Stačí školka. U nás mají školky otevřeno od 6:30. A co rodiče co chodí do práce na 6:00? Teď už řešíme problém, jak to budeme od příštího roku dělat, když půjde mrňous do školky.

S těmi školami je to jednoduché, děti budou vstávat stejně, pouze budou sedět ráno v té družině. Pokud tedy nějaká bude, když bude začátek vyučování o hodinu posunut, aby se neposunul i začátek té družiny.

Domů budou chodit o hodinu déle. Když se tedy domů dostanou, protože spousta je závislá na nějaké hromadné dopravě a ty intervaly se pak jen prodlužují :-(

+3/−2
26.2.2013 16:04

S98a96r71a 70B17e97n68y96o94v22a 8889815541151

Samozřejmě že se posune. i vychovatelky v družině mají pracovní dobu a tu dodržují , vzhledem k tomu, že jde o hodinu za den , tak to není ani pul uvazek, takže na tu hodinu denně nebude brát reditel novou sílu. takže se družina bud posune ráno a nebo ustřihne odpoledne, Bude napriklad pouze do 16:00

+1/0
26.2.2013 22:22
Foto

P46e42t33r 55U56g56r39i88n 8235567906200

Co je exaktni vysledek? To co ucitel za exaktni povazuje? Zase z lidi delame encyklopedie exaktnosti, ale zapominame, ze zivot neni cerna a bila ... to je presne to co me na ceskem skolstvi stve....

+2/0
26.2.2013 15:03
Foto

P34e86t18r 41U72g91r97i14n 8735117356200

Omluva, tohle melo byt v odpoved panu Pavlovy nize ...

0/0
26.2.2013 15:05

P19a10v10e49l 86K57u82r16a95l 5791944180210

Fyzikální a matematické problémy mají jenom a pouze jedno řešení. A nikdy víc. jsou černé a bílé.

Matematika, fyzika, chemie a biologie jsou zcela černobíle a jako takové vyžadují černobílé vyučování. A kdo na to nemá, smůla.

Na tom končí většina těch američanů a prostě je z těchto oborů automaticky vyexpedovaná. Zůstane jich jen pár co to pochopí. Tihle lidi ovšem na hovadiny zvané erasmus a výměnné pobyty nejezdí, a jezdit nebudou.

+4/−1
26.2.2013 15:32

P17a29v26e23l 73K20u62r39a43l 5151694920310

Pokud se přestanou známkouvat přírodní vědy tak je nemá cenu vyučovat vůbec. a ty předměty se ve škole můžou zrušit rovnou.

(ono ostatně matematika má známkování vcelku na nic... Stačí známky 1, 3 a 5... 1- příklad je dopočtený, 3- příklad je rozpočítaný ale není dotažený do konce 5- příklad je spočtený špatně.

rozdávat jiné známky postrádá smysl.

+3/−1
26.2.2013 15:34
Foto

R20e62n71a45t15a 45H91a46s97i72l50o42v18á 2287470799128

biologie "černobílá"?? tak to vidím jinak.... v podstatě každý geny daný znak může mít různý stupeň projevu, existují interakce genů, ovlivnění prostředím..... existuje pravděpodobnost, statistika, ale zdaleka ne ve všem v biologii 100% jistota...

+1/−1
26.2.2013 19:00

P15a69v93e66l 62K38u68r69a67l 5401424870980

:D Biologie se realizuje vysoce nad kvantovými stavy kde statistika je skutečně jediné řešení... ale i tak ve vašem mozku o tom jestli přes synapsi projde 1 (elektrický vzruch) a nebo tam bude 0 jenom přítomnost chemikálie- mediátoru.

Biologické chování těla není plně popsané... ale stále je plně exaktní na úrovni chemie.

+1/0
26.2.2013 20:43

M46a38t14ě80j 22N90o69v97á16k 2533750128887

Přírodní vědy jsou exaktní a to včetně biologie. Pravděpodobnost a statistika je také velice exaktní, jenže to byste musela prvně s tou neurčitostí umět zacházet. On není problém se to ve škole naučit, ale děje se tak na školách,  kde se musí namáhat mozkové závity a ne jen tlachat.

0/0
13.4.2013 22:30

R80o46s20t67i50s68l71a80v 76C11a32h62a 8785301820452

Matematicke i fyzikalni problemy casto maji MNOHO reseni a JEDEN spravny vysledek. A nekdy ani to ne.

0/−1
26.2.2013 23:58
Foto

P67e17t86r 64U84g81r80i43n 8115737706770

Tohle je typický český přístup! Budeme řešit hovadiny jako je doba školního vyučování od-do a zda známkovat či nikoliv! Pak se ale všichni budeme divit, proč ty naše děti mají tak malou šanci uspět v reálném životě! Ano, to naše školství je totálně k poblinkání!!! Namísto toho, aby se razantně zvedly paty minimálně na dvojnásobek průměrné mzdy, aby se zamezilo odlivu kvalitních kantorů a pomohlo vytěsnění toho powlu co tam z nouze nalezl a tím i vylepšila kvalita vzdělání, tak se budou řešit voloviny! Pak by bylo velmi vhodné se zamyslet nad tím, zda je nutné z našich dětí dělat pochodující encyklopedie a namísto toho je raději naučit se orientovat ve světě a "přežít", tedy nemusím všechno vědět, ale musím umět se vypořádat se zadáním úlohy i když o tom prd vím! Maturoval jsem v USA a můžu říct, že naše školství je totálně k ničemu a lidi z něj sou čím dál méně použitelní!!! A závěr? Ať už politici přestanou řešit pitomosti a začnou řešit to důležité, populismus a snaha se zalíbit je fakt ubohá! Omlouvám se za ten tón, ale tohle je fakt k zbláznění!!!

+7/−3
26.2.2013 14:32

P23a33v33e82l 97K22u69r95a88l 5901394190350

no já zase viděl američana u nás na fakultě na elektrodynamice jak krásně zadání 20 minut okecával ale k výsledku se nakonec nedobral.

Prezentoval hromadu žvástů kolem ale exaktní výsledek odpovídající zadání nikde. Co je nejhorší půlka lidí byla úplně spokojená s tím co říká, tedy do okamžiku kdy sem na tvrdo před všemi upozornil na to že nevypočítal NIC z toho co bylo požadováno na začátku.

+8/−1
26.2.2013 14:40

P29e25t54r 68V23y14s13o14č22a34n 7718420110246

Sám jste powl! Když takto hážete kantory do jedné kupy.

0/0
26.2.2013 23:48

D20a68n96a 44S27m84é72k68a16l14o43v71á 5497206573262

Nechci se bavit o známkování či neznámkování, protože oboje dokáže v dítěti vyvolat pořádný stres, je-li špatně podáno.

Chci se ale zapojit do debaty o začátku a konci vyučování s tím, že si velmi dobře uvědomuji, že můj případ není úplně standardní (jako ostatně vše v mém životě ;-)). Ono totiž některé dítě ve škole nestráví jen dobu vyučování, spousta dětí musí ještě poté (i předtím) do družiny. Jednoduše třeba proto, že bydlí daleko od školy a vzhledem ke svému věku / kondici či nevyhovujícím spojům musí strávit ve škole tu dobu, po kterou jsou jeho rodiče v práci. Některé děti tedy přicházejí normálně na 8., ale v družině jsou maximální čas, tedy do 17 hodin. Jiné děti mají to "štěstí", že si jejich rodiče dokázali najít zaměstnání s brzkým začátkem (i koncem, náš případ) a tak musí děti absolvovat ranní družinu - je jim tedy naprosto putna, v kolik začne vyučování, protože ony jsou ve škole každý den (například) už v 6:15 hodin.

Myslím, že by místo změn na zavedeném bylo rozumnější zamyslet se nad takovými úpravami, které by dovolily vynechat družinu (školní autobusy, třeba? Nebo jiný systém družiny?), pak porovnat pracovní doby v jednotlivých regionech (v Pze horko těžko seženete práci co začíná v 8, spíš se setkáte se začátky v 9, dokonce i 10 hod. dopoledne - takže jdete domů v 16, 17, případně až 18 hodin, což už máte smolíka pacholíka, protože je družina do 17-ti; na Moravě snad stále ještě trvá časnější začátek pracovní doby, což by logicky mělo za následek více dětí v ranních družinách, tam by asi nebylo posunutí začátku vyučování zrovna vyhovující).

Mně by stačilo, kdyby i ti "nahoře" začali používat rozum, promýšlet důsledky, dělat analýzy, vyzývat veřejnost k diskuzi - a až pak páchali takováto prohlášení...

+8/0
26.2.2013 14:21

P52a61v28e51l 80K77u75r30a75l 5111384750970

No nevím, mě přijde že jediný důvod proč děti neznámkovat spočívá v tom že učitelé (a jejich odbory) pokud možno nechtějí aby vůbec někdo měřil úspěšnost dětí v tom co dělají...

A tedy prakticky to znemožní nějaké objektivní hodnocení výkonnosti pedagogů... (tudíž prakticky automatický nárok na "prémie" nebo prostě jenom se budou hádat)

A co se vlivu na děti týká...reálně se neznámkuje v prvním pololetí... ta 1 známka přes všechno je stejně jenom něco na úrovni slovního hodnocení...

druhá věc... kdo vlastně na ty známky z prvního stupně kouká? Kdo kouká na známky z druhého stupně... gymnázia si stejně dělají přijímačky, a zbytek škol bere povětšinou vše co se přihlásí. (pokud známky nejsou extrémně špatné)

V podstatě jejich jediný reálný účinek je to že nějak nastavují dětem laťku kterou mají přeskočit...pokud jí mít nebudou tak samozřejmě že někteří se snažit budou... ale kolik z populace to udělá? Snaha něco dělat v okamžiku kdy to není třeba je v podstatě antiteze toho čím se řídí vše v přírodě...

+3/−2
26.2.2013 13:57

J23a64r85d63a 94C83h32o30v83a34n75e62c 6791145953519

Tak!

0/−1
26.2.2013 19:54



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.