Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49a55n 72N14e78t55o90p16i31l 8326667514976

Jsem velký fotbalový fanoušek (chodil jsem na fotbal od roku 1985 do roku 2013 s drobnými přestávkami a zhruba od roku 2000 jsem měl permanentku. V roce 2013 jsem si ale řekl, že nebudu cpát peníze někomu, kdo ze mě dělá blbce a že se nebudu dívat na zápasy, když se dá často s vysokou mírou pravděpodobnosti tipovat jak dopadnou, resp. jak bude rozhodčí pískat). A podobně jako Vy jsem zhnusen českým fotbalem. Ale ono "ticho" je třeba rozlišit. Dle mého je jedinou šancí na změnu v českém fotbalu bojkot ligy ze strany fanoušků. Proč ? Protože FAČR funguje proto, aby Peltové, Berbrové a další na tom vydělávali. Kdy na tom budou vydělávat ? Když do fotbalu potečou peníze ? Kdy a od koho tečou peníze ? No především od sponzorů. Proč dávají sponzoři do fotbalu peníze ? Nedávají je proto, že jde o fotbal - dávají je proto, že jde o sport, na který chodí fanoušci v masovém měřítku. Fotbal jako takový ty sponzory pochopitelně absolutně nezajímá. Když přestanou fanoušci chodit a stadiony budou prázdné, nejen, že sponzoři ztratí důvod dál dávat do fotbalu peníze, ale navíc nebudou mít chuť nechat se dávat do spojitosti se sportem, který je natolik zkompromitovaný, že už i fanoušci se rozhodli ho bojkotovat. Tím FAČR přijde o finanční zdroje a Berbr s Peltou o důvod, proč vlastně celou organizaci ovládat. Nebude to pro ně rentabilní. A pak nastal okamžik, kdy by se ke slovu měli přihlásit ti členové FAČRu, kterým jde skutečně o fotbal a o jeho skutečné dobré jméno.

Když budete na fotbal chodit a nadávat na Peltu, tak mu to sice nebude příjemné, ale nic to nezmění. Těch pár výkřiků a transparentů on přežije, a Berbr jakbysmet. Ostatně Berbr je estébák, takže ten je zvyklej na horší věci než jsou nějaké hysterické výkřiky. Jediné, čeho se tito dva nejvíce bojí, je bojkot ligy od sponzorů a ten by přišel poté, co by přestali chodit diváci.

Takže jako fanoušek bych rád, aby se poměry v českém fotbale změnily, ale Vašemu článku popravdě moc nerozumím.

0/0
16.4.2015 15:29
Foto

J56a20r18m55i50l 69V39e55p52ř52e48k 6595843861506

Na bojkot ligy celkově nikdy nepřistoupí tolik lidí, aby to cokoli ovlivnilo. Avšak pokud bude vidět, že lidi zajímá fotbal, ale jsou proti jeho vedení, pokud to bude vidět a slyšet v opravdu velkém měřítku a pokud se k tomuto názoru veřejně přihlásí i další osobnosti kromě Baroše, mohou přijít změny i jinak než čekáním na zázrak.

0/0
16.4.2015 15:43
Foto

J86a55n 33N64e51t72o88p94i22l 8836587304536

(1.část)

Aniž bych to myslel jakkoliv zle či ironicky, Vaše přesvědčení, že něco lze změnit způsobem, který naznačujete, považuji (třeba se pletu, nikdo není neomylný) za maximálně naivní. Kdyby to bylo tak jednoduché jak tvrdíte, dávno by to v našem fotbale vypadalo jinak. Nejen, že už mnohokrát dali fanoušci najevo svoje mínění, dokonce i Ivan Hašek se o to pokoušel a nakonec to vzdal, protože (zřejmě) pochopil, že jeden nebo v lepším případě pár lidí nic nezmůže proti hradbě totálně bezpáteřních a bezcharakterních lidí, který je naprosto jedno, co si o nich druzí myslí. Můžete dávat svoje názory jakkoliv najevo, ale pokud mafiánské vedení skutečně neohrozíte, budou se jen smát Vaší naivitě a ještě Vás v televizi pozuráží. 

A proč si myslíte, že je to nemožné ? Já si sice nemyslím, že by bylo možné stadiony zcela "vyklidit", ale myslím si, že by bylo možné snížit návštěvy na úroveň, která by přinesla efekt. Jenže už jenom fakt, že apriori předpokládáte nereálnost takové alternativy tuto možnost sráží dolů. A to nemyslím nijak zle. Dejme např. tomu, že fanoušci všech klubů založí fb stránky, např. s odnožemi dle klubů, na kterých vyzvou ostatní fanoušky k bojkotu fotbalových soutěží. A masově začnou opouštět stadiony. Jsem přesvědčen, že další by se přidali a že po takových 4 nebo 5 kolech ligy bez fanoušků by to začalo dělat těžkou hlavu nejen Peltovi s Berbrem, ale i sponzorům. A sponzoři by si všimli, ne že ne. Vždyť co je to sponzoring ? Dobrovolné vkládání financí někam za účelem propagace. Ale proč by měl někdo někam dávat dobrovolně vlastní peníze, když mu z toho nic nekyne, maximálně ostuda ?

0/0
16.4.2015 16:54
Foto

J84a43n 12N66e78t91o19p89i80l 8476477394156

(2.část)

To, že budete vidět a slyšet, zaujme na chvilku média, možná se jednou dostanete před kamery, reportéři se jednou či dvakrát zeptají Pelty či Berbra, co na to říkají, a tím to skončí. Ano, bude sice vidět, že jste vyvinul nějakou činnost, ale k ničemu to nepovede. Když na ty stadiony ale nebude nikdo chodit, resp. bude chodit minimální či přímo ostudný počet diváků, tak sice nebudete v televizi, ale dosáhnete mnohem hmatatelnějších výsledků. Protože fotbalisty taky nebude bavit hrát před prázdnými tribunami. Majitele klubů taky nebude bavit posílat milionové částky na platy hráčů, na které nikdo nechodí. A sponzoři přestanou posílat peníze klubům. Pak se ty kluby dost možná začnou domlouvat samy mezi sebou a Pelty se zbaví samy v důsledku vlastního pudu sebezáchovy. Jenže to by ty stadiony musely být skutečně prázdné nebo alespoň takřka prázdné. Fanoušci by prostě museli vydržet třeba půl roku na ten fotbal nechodit a pak by se pravděpodobnost, že se něco změní, dramaticky zvýšila, resp. kdyby to ti fanoušci vydrželi dostatečně dlouho, zřejmě by se začala blížit jistotě.

Počet diváků je totiž to jediné, co nemohou ovlivnit ani kluby, ani jejich majitelé, ani rozhodčí, ani Pelta, ani Berbr a ani Damková. A proto musí být Baroš umlčen. Aby někomu nedošlo, že má pravdu.

0/0
16.4.2015 17:00
Foto

J95a92n 12N29e64t29o70p14i64l 8446757424866

(3.část) - ještě dodatek

A kromě toho. To, že lidi fotbal zajímá, Berbr s Peltou vědí, jinak by to přece nedělali. A to, že je lidi nemají rádi, to vědí taky. Proto potřebují lidi jako je Baroš umlčet. Ohrozit je totiž může jen situace zevnitř FAČRu. Jenže fanoušci ve FAČRu logicky nejsou, tudíž jediná možnost jak tuto situaci uvnitř FAČRu vytvořit je nepřímo - přes hráče, kluby a hlavně sponzory. Fotbalové vedení fanoušci nemůžou ohrozit přímo nějakými demonstracemi apod.

0/0
16.4.2015 17:13
Foto

J55a83r30m22i42l 65V20e18p12ř67e19k 6465923161936

Problém je ten, že většina lidí, kteří by bojkot přijali, už na fotbal nechodí teď (návštěvností se zrovna pyšnit nemůžeme, vlastně těžko vůbec něčím). Lidé, kteří chodí, mají tu činnost "být na fotbale" radši než něco, co by mohli pro fotbal udělat, pokud se jí vzdají. Drtivé většině z těch, kteří teď chodí, jde v první řadě o to jít na fotbal, vidět fotbal a fandit svému týmu, nějaká čistota svazu je pro ně až(!) na druhém místě. Proto nepovažuji za reálné, že by úbytek podle mě max. 20 % diváků mohl mít nějaký efekt. 

Druhá věc je, že já netvrdím, že "křikem a transparenty" lze Peltu či Berbra zastrašit. Myslím si ale, že na sponzory jde touto cestou zapůsobit silněji než vyklizením slabého procenta sedaček na stadionech a mlčením. 

Pokud by nedávno nebylo vyhrožováno ukončováním zápasů apod. a pokud by vše neztichlo v důsledku podzimní krasojízdy repre Áčka, možná by ta situace už tehdy vedla k nějakému výsledku.

0/0
16.4.2015 17:25
Foto

J40a95r74m85i26l 22V66e91p12ř20e64k 6925113821796

+ V článku přece nepíšu, že něco zmohou fanoušci sami, ale že je třeba podpora hráčů, trenérů a osobností.

0/0
16.4.2015 17:26
Foto

J77a66n 89N45e15t63o16p59i34l 8156727934876

To je pravda, jenže hráči a trenéři, popř. další osobnosti fotbalového života se neozvou sami. Je to v podstatě jejich vlastní chyba, protože je to jejich job a fanoušci jsou jenom "fanoušci", ale pokud tedy fanoušci něco změnit chtějí, pak tím, že by přestali chodit, by těm trenérům, těm hráčům a dalším právě mohli vytvořit jakousi "půdu" pro to, aby jim teda konečně došlo, že by sami měli začít něco dělat, když se vlastně jedná o jejich zaměstnání.

0/0
16.4.2015 17:38
Foto

J90a44n 20N28e36t63o19p34i47l 8116567694426

No to už je dál věcí názoru každého. V něčem s Vámi souhlasím, v něčem ne. Souhlasím v tom, že pro některé je primární zajít si zařvat na fotbal a fotbal samotný jako takový je možná ani vlastně nezajímá. To je bezpochyby. Na druhou stranu si ale nemyslím, že Vámi navrhovaná alternativa by nějak zvlášť zapůsobila na sponzory. Ti tam protáčí miliony korun a to, že jednou za čas se fanoušci ozvou víc, na to si už taky zvykli, tudíž taky vědí, že to bude takový (teď to myslím obrazně) "výkřik do tmy" a pak se to zase vrátí do starých kolejí. A kvůli tomu žádní sponzoři nebudou měnit milionové smlouvy.

Takže já se domnívám, že budeme-li předpokládat, že se návštěvnost již více nijak dramaticky snížit nedá, pak se ve fotbale nic nezmění. Protože proč by se mělo něco měnit, když ten minimální počet diváků (schválně neříkám fanoušků) nezbytný pro to, aby celá fotbalová mašina mohla dál fungovat tak jak funguje doteď, dál chodí a zřejmě to těmto divákům tedy nevadí ? No když diváci chodí, asi se jim ten fotbal líbí takový jaký je, tak proč něco měnit ? A že jsou jiní, kteří by chodili, ale nechodí, protože se jim něco nelíbí ? Ti evidentně nikomu nechybí, takže se vlastně nic neděje.

Osobně mě to velice mrzí, ale pokud budou lidé dál chodit, tak jim to asi vyhovuje. Tečka.

0/0
16.4.2015 17:35



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.