Jarmil Vepřek

 

Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.

Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou. 

Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)

Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.

Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu

Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.

Okénko Homera Simpsona:

"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4321x

Jarmil Vepřek

Okamura svým vystoupením v Superdebatě na ČT opět vyzval voliče, aby SPD nevolili

Ráno jsem si pustil včerejší Superdebatu volebních lídrů na ČT a nestačím se divit. Tomio Okamura předvedl opět nevídané věci a během posledního slova svými "promyšlenými tezemi" opět veřejně vyzval voliče, aby jeho SPD nevolili.

20.10.2017 v 12:45 | Karma: 32,00 | Přečteno: 3538x | Diskuse| Politika

Jarmil Vepřek

Koleda

Jeden z nejpodivnějších zážitků v mém životě. Tak dnes vzpomínám na onu noc, kdy jsem po cestě z diskotéky v lehce podnapilém stavu procházel neznámým parkem, kouřil poslední cigaretu, pozoroval vycházející hvězdy a samozřejmě - p

28.5.2012 v 22:32 | Karma: 13,87 | Přečteno: 613x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmil Vepřek

Výzkum Ústavu českého jazyka Masarykovy univerzity

Vážení čtenáři mého blogu, jako účastník jednoho z jazykových výzkumů Ústavu českého jazyka Masarykovy univerzity bych vás chtěl požádat o spolupráci při vyplnění krátkého dotazníku. Prozraďte nám, co podle vás je a co už není "česky".

9.4.2012 v 13:00 | Karma: 17,12 | Přečteno: 1761x | Věda

Jarmil Vepřek

Pouť alkoholická

Báseň o každém muži, o té noční cestě, jež každý z nás absolvuje rád a zároveň nerad. Především je-li dlouhá, má vždy nějaké zvláštní kouzlo. Takto jsem nedávno putoval já...

8.10.2011 v 11:00 | Karma: 8,06 | Přečteno: 659x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmil Vepřek

Pulsující srdce

Báseň o Praze, kterou bych velmi rád navštěvoval mnohem častěji, než jsem činil doposud. O tom specifickém, nádherném, tajemném a pulsujícím srdci Evropy, jež mne osloví nejrůznějšími způsoby vždy, když mám tu čest být na nepatrný okamžik jeho součástí. O městě, které je nesčetněkrát zajímavější než nějaká báseň, především pak než ta moje...

6.10.2011 v 12:00 | Karma: 7,26 | Přečteno: 634x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmil Vepřek

Kavárenská balada

Napsáno za jednoho slunného odpoledne v jedné z brněnských literárních kaváren při čekání na přednášku.

30.9.2011 v 21:55 | Karma: 8,44 | Přečteno: 673x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmil Vepřek

Proč exsparťané válí v dáli, když současným se včera smáli?

Sparta včera v Rumunsku předvedla opravdu (ne)očekávaný výkon. Možná je načase začít se ptát po příčinách a vyvodit z nich důsledky.

19.8.2011 v 12:00 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1971x | Diskuse| Sport

Jarmil Vepřek

Vzdělaná popelnice

Včera jsem kvůli jednomu nejmenovanému alkoholickému nápoji podstoupil pěší túru do jednoho nejmenovaného populárního obchodu, kde tento nápoj nabízeli za výrazně nižší cenu než kdekoli jinde. Po cestě se mi však přihodilo něco vskutku neočekávaného. Narazil jsem na chytrou popelnici.

29.4.2011 v 9:58 | Karma: 16,27 | Přečteno: 1150x | Diskuse| Kultura

Jarmil Vepřek

Superstar mi ničí zdraví 2: Opět je mi zle

Hnedna úvod je třeba říct, že dnes téměř jistě vypadne Monika Bagárová. Já se však nechci zabývat tím, kdo Superstar opustí, protože věřím, že lid rozhodne spravedlivě.Co ale předvedla porota, z toho se mi opět “zvedal kufr“.

30.11.2009 v 10:00 | Karma: 44,21 | Přečteno: 18395x | Diskuse| Společnost

Jarmil Vepřek

Superstar mi ničí zdraví

Některé názory vznešené poroty a náctiletých fanoušků opravdu nejsem sto pochopit. Že je Martin Chodúr arogantní? Že je Monika Bagárová skvělá? Nesouhlasím.

23.11.2009 v 8:43 | Karma: 46,66 | Přečteno: 20827x | Společnost

Jarmil Vepřek

"Zahájení" MS v Liberci aneb Ostuda...

Nevím, jak vy, ale já jsem se na zahájení mistrovství světa v Liberci těšil. Těšil proto, že zahajovací ceremoniály sleduji vždy. Vždy mne totiž naladí na sledování celé akce. Tentokrát jsem byl ale zděšen.

20.2.2009 v 9:23 | Karma: 43,72 | Přečteno: 10401x | Sport

Jarmil Vepřek

Kde je hudba?

K napsání tohoto článku mne přivedla moje dlouhotrvající averze k mnoha současným tvůrcům "hudby", které nemohu vystát. Hned na začátku musím uvést, že toto je pouze můj osobní pohled na dnešní hudbu. Můj názor, za kterým si stojím.

17.9.2008 v 14:36 | Karma: 20,50 | Přečteno: 1681x | Diskuse| Společnost

Jarmil Vepřek

Stařec a moře prázdnoty

V městském parku panovalo večerní šero a kolem korun stromů se již místy pomalu snášela mlha. V takto ponurém počasí se obvykle mnoha lidem vůbec nechce parkem ani procházet, natož pak si tam jít příjemně posedět na lavičku. Možná je to přirozeným strachem lidí z neznáma, případně ze tmy. Možná spíše tím, že v dnešní době má člověk skutečně velmi mnoho důvodů, proč se bát. Potulní psi, zloději, násilníci, vrazi. To vše jsou faktory, které mohou člověka přinutit vydat se domů raději oklikou. Na silněji osvětlené a zároveň obydlené ulici přece jen číhá mnohem méně nebezpečí. Jsou však lidé, kteří strach z neznáma nemají. Lidé, které v jejich životě může již jen málo co překvapit.

5.9.2008 v 15:35 | Karma: 15,71 | Přečteno: 986x | Diskuse| Poezie a próza

Jarmil Vepřek

Emocionálně motivováni

Dveře bytu v jednom z vyšších pater panelového domu se pozvolna otevřely a na potemnělou zaprášenou chodbu jimi vstoupil neznámý mladík. Hlavu měl sklopenou k zemi a obličej mu ze značné části pokrývala patka hustých černých vlasů

4.9.2008 v 0:17 | Karma: 32,35 | Přečteno: 6552x | Diskuse| Poezie a próza