Děkujeme za pochopení.
Z25u37z13a34n88a 37Č46e41k47a58l24o74v92á
No nevím, jak si to pán z čssd představuje - spousta dětí je ve škole v družině klidně od půl sedmé, protože jaksi ne každý rodič je poslanec a musí do práce na dřív než poledne:) Takže klidně může být škola od desíti hodin, děcka tam budou na vyučování čekat stejně od šesti:)
M27a90g40d86a 39S52l72á55d27k50o70v35á
Já bych je naopak hnala na vyučování od sedmi. Ráno by nemusely být v družině, rodiče by neměli problém se začátkem zaměstnání, které je krom Prahy mnohem dřív, a nakonec všichni sousedi v činžáku by si oddechli, když by ti parchanti zalezli do pelechu v rozumnou hodinu a neřádili do půlnoci.
Z15u28z12a38n39a 68Č70e59k54a62l51o55v92á
Krom Prahy mnohem dříve....no nevím, můj bratr na severu Moravy se ještě v osm válí v posteli a když vyrazí v devět do rachoty, je to krásný čas:) Ne každý háruje u pásu!
B93e51d20ř57i82c78h 18M59a65r10j35a92n81k62o
Další důkaz o tom, že páni politici jsou naprosto mimo realitu každodenního života.....Neustále vymýšlejí nové a nové blbiny....
O72d64s57t17r48a66n20ě36n29ý 55U84ž44i33v79a74t49e64l
P49e83t92r 45K10a61l96v44o71d61a
Rozumím vašemu spravedlivému rozhořčení učitele a souhlasím s ním. Nicméně jste se podstatně odchýlil od předestřeného tematu.
P75e49t27r 76K45a57l16v97o93d96a
Jak se říká: 'pokrok nezastavíš'. Pokud sleduji naši současnou populace, přijde mi, že je neustále línější a línější s tendencí vykulovat se stále déle v posteli a dohánět vše v pozdnějsích hodinách. Dobrým příkladem jsou v tomto ohledu naše pseudocelebrity. Za mého mládí bylo spíš vyjímkou jít spát někdy po půlnoci a děcka chadili spát již v 8. Dnes je to jinak.
J55a13r88o81m67í32r 64K71r47á54l
Jenomže mně ten "pokrok" znamená spíše krok zpět. A to jako rodiči i prarodiči.
J38a84r26o45m84í18r 87K26r71á13l
Proč mi připadá, že ČSSD chce co nejhloupější voliče ? A mimochodem - ti psychlogové říkají, že nejvyšší soustředění je cca 2 hodiny po začátku vyučování. Takže místo 10 by to bylo 11 hodin. A ještě jeden problém - na prvním stupni by muselo být vyučování i odpoledne.
P44e85t12r 78K49a86l26v80o79d52a
S tím polednem nemusí být takový problém. Posunem ho na 13. hodinu. a je to.
A18l46e93x21a76n77d96r34a 95S27y32n89a32c
Asi je to zbytečné sem vkládat svůj postřeh ze zahraničí, ale známky na prvním stupni jsou opravdu podle mě odstrašující. Slovním ohodnocením rodič získá mnohem víc než jen známkou, protože v onom ohodnocení jsou vystiženy nejen silné stránky, ale i stránky na kterých dítě musí pracovat, nebo kde úplně zaostává = a to individuálně v jednotlivých předmětech. Rodič tak má mnohem lepší přehled o znalostech dítěte. Známka je definitivní, s minimálním prostorem pro diskuzi nebo další rozvoj. Slovní ohodnocení dává prostor k diskuzi, k vytvoření si obrázku o vašem dítěti, k možnosti propracovávat s dítětem jeho vynikající schopnosti a pilovat s nimi třeba část látky, kterou zatím nechápe. To vše v jednom předmětu. To, že má z matematiky jedničku, neznamená, že umí všechno z matiky. Ve slovním ohodnocení vidím, že dítěti třeba jde sčítání, ale dělá problémy odčítání anebo rovnice. atd.
Psala jsem o tom např. zde, viz.3.odstavec. http://alexandrasynac.blog.idnes.cz/c/276957/Jak-dopadlo-vysvedceni-v-Australii.html. Británie je na tom obdobně. Ve skandinávských zemích nemají vůbec ani domácí úkoly, testy ani známkování až na střední. A to mají největší akademickou úspěšnost na světě.
Nevím, co přesně má v plánu ČSSD a jak to hodlají zaonačit, ale třeba to není až zas tak špatný návrh.
A80l90e36x69a88n35d90r45a 83S36y84n47a80c
... ne se vším na západním (a asijském) školství souhlasím. Taky má své mouchy. A kolik! Možná by se ale mělo spíš řešit, proč to povolání nikdo nechce dělat atd.
S37t56á14ň72a 37L48o23u76n49o93v15á
Si vzpomínám, jak jsme na gymplu měli nulté hodiny...klidně 2x v týdnu se učilo od 7:10. A většinou to byly cvičení z matiky a fyziky
I30v86o 23C26h36a54r88f16r34e19i19t72a95g
Těm, kteří chtějí pochopit důvody k dlouhodobě nejlepším výsledkům finských dětí v porozumění textů, matematice nebo přírodních vědách, doporučuji přečíst: http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259
Nemusíme se stydět okopírovat věci, které už dávno někde fungují a místo toho stále hledat naši "českou cestu".
Ještě malá připomínka k panu Pavlu Kuralovi: Jak chcete zjistit z naříklad trojky v matematice co Vaše ratolest umí, co ne, kde je potřeba přidat a podobně. Během roku se může probírat mnoho různých témat (algebra, funkce, slovní úlohy, rovnice, geometrie,...) a je zkoro pravidlem, že ne každé téma člověku stejně "sedne". Obdobné to je i v dalších předmětech. Ve fyzice klidně můžete během relativně krátké doby probírat mechaniku, optiku, elektromagnetismus a další. Na objektivní hodnocení je potom určitě mnohem vhodnější slovní hodnocení - pokud ovšem nejsou učitelé líní to formulovat a rodiče číst...
P88a75v85e58l 52K52u22r92a49l
kolik že písemek se to píše? ta známka se po půl roce nezjeví ničeho... písemky, ústní zkoušení... pak holt se musí rodič zeptat dítěte co se kurník nenaučilo.
F41r84a19n18t76i13š92e27k 98E97l18i43á10š
Ti naši psychologové, a také sociologové a pedagogové. Jsou to tvorové, které vyrábí filozofické fakulty. K ničemu se nehodící mudrlanti. Tragedie je, když se jim podaří vetřít někam, kde začnou projevovat svoje "moderní" názory. Hromadu jich najdete na ministerstvu školství.
- Počet článků 41
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4321x
Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.
Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou.
Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)
Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.
Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu
Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.
Okénko Homera Simpsona:
"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."