Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Radši sluníčkář než slušný Čech

Vyrůstal jsem na vesnici na severu Moravy a měl celkem fajn dětství a dospívání. Kamarádi a fotbal, později kamarádi, fotbal, počítač a pivo. Nic moc víc mě nezajímalo a částečně jsem za to vděčný. Vzpomínek a historek mám mraky.

Až na vysoké se mi otevřel svět, ale dlouho zůstalo u toho piva a dalších desítek přátel. Teprve po studiu v zahraničí a po dalších zkušenostech – jako byly hovory se vzdělanými či společensky aktivními lidmi na akademické půdě nebo u piva (pozor, navštěvoval jsem i kavárny!), ale také povídání s úžasně upřímnými a zvídavými 10letými dětmi během výuky češtiny (pozor, učil jsem i muslimy!) – jsem se změnil.

Začal jsem se zajímat o historii a společnost (přestože ani v jednom nejsem tzv. expert) a došlo mi, že člověku by nemělo stačit bavit se a být tak nějak spokojený s jakousi každodenní bezstarostností žití.

Začaly mě štvát názory lidí, kteří bojují např. s Babišem ne proto, že pomocí medu, nebo spíše marmelády v koblihách pozvolna získává kontrolu nad společností, ale protože nějak omezil (jen) je, přičemž jim nevadí politici volající po omezování druhých. Ano, mluvím o "cikánech, kteří jen kradou a mají to v genech", "uprchlících a muslimech, kteří jen znásilňují a mají to v genech", či "znásilněných holkách, které si za to mohou samy" a pravděpodobně se již taky narodily s tím, že si jednou vezmou minisukni a schválně půjdou v noci parkem s touhou být znásilněny...

Nedávno jsem při analýze diskusí na Facebooku narazil na komentáře olomouckého předsedy Strany soukromníků Františka Kučery. V jednom, antibabišovském, kritizoval občany ČR jako ovce, které už nevzhlíží k Havlovi a neváží si svobody, v jiné diskusi ale posílal muslimy za plot a prohlásil dokonce doslova, že "je čas roztopit pece". To je jen jeden příklad za všechny.

Najednou kolem sebe vidím všechnu tu zlobu a nelidskost a neumím mlčet. Nejvíc mě vytáčí, jak se i chytří (to myslím vážně), ale nespokojení nebo nešťastní lidé nechají oblbnout lžemi či absolutními výmysly Okamurů, Babišů, ale bohužel stále také Filipů... To je zloby na opilce Kalouska, ale opilec na Hradě nevadí? To je zloby na zloděje Kalouska, ale zloděj premiér vadit nebude?

Vidíte to, nebo ne? Kdyby to všechno nebylo tak absurdní!

Když pozoruji volební preference, jímá mě hrůza. Opravdu si zvolíme všechny ty lháře v čele s lhářem a manipulátorem největším, k tomu vychcaného imigranta volajícího po nenávisti vůči imigrantům a jako třešničku(!) na dortu vrahy (či alespoň obhájce vrahů)? 

Vyjadřuji se celkem často proti názorům, které dnes hodnotím jako zcestné, či dokonce nelidské, ale dřív jsem je buď mlčky konzumoval (třeba zkušenosti s Romy jsem měl na ZŠ jen negativní a nebyl tu vlastně nikdo, kdo by o nich tvrdil něco pozitivního), nebo se nestaral ani o ně, ani o to, k čemu se vyjadřují – byl jsem prostě ignorant.

Ani dnes nejsem žádný aktivista, ale stal se ze mě člověk s názorem, který chce hledat pravdu a odpovědi na otázky a diskutovat s lidmi jiného názoru. Vím, že pro mnohé z Vás jsou humanitní obory zbytečné. Já jsem přesvědčen o tom, že svět a vzdělání mi (a mým kolegům) daly mnoho dobrého a že mi univerzita „nevymyla mozek“, jak často někde čtu, ale probudila jej. I když to trvalo dlouho... 

Bohužel, jak je známo, čím více člověk ví a stará se, tím utopičtější je pro něj realizace oné bezstarostné každodennosti či každodenní bezstarostnosti. Často jsem označován, jako možná i někteří z Vás, za sluníčkáře. Radši ale budu nazýván sluníčkářem, kavárníkem či havloidem, než abych sám sebe musel hrdě prohlašovat za slušného Čecha/člověka. 

Autor: Jarmil Vepřek | pátek 15.9.2017 7:48 | karma článku: 37,28 | přečteno: 3208x
  • Další články autora

Jarmil Vepřek

Můj absolventský projev 2

Stejně jako před 5 lety si i tentokrát dovoluji zveřejnit svůj absolventský projev neboli děkovnou řeč. Budu rád, když jako tehdy najde kromě posluchačů také čtenáře. Zakomponováno i jedno přeřeknutí včetně solidního vybroušení.

19.11.2018 v 9:35 | Karma: 8,58 | Přečteno: 535x | Diskuse| Společnost

Jarmil Vepřek

V zahraničí jasným vítězem TOP 09. SPD naopak propadák. Čím to může být?

Některé z vás to možná minulo, jiní to ignorují, ale v zahraničí české parlamentní volby ovládla TOP 09, která doma naopak do sněmovny málem ani neproklouzla. Podle jistých jedinců dokonce těch úžasných 5 % získala podvodem...

23.10.2017 v 16:50 | Karma: 28,68 | Přečteno: 2631x | Diskuse| Politika

Jarmil Vepřek

Okamura svým vystoupením v Superdebatě na ČT opět vyzval voliče, aby SPD nevolili

Ráno jsem si pustil včerejší Superdebatu volebních lídrů na ČT a nestačím se divit. Tomio Okamura předvedl opět nevídané věci a během posledního slova svými "promyšlenými tezemi" opět veřejně vyzval voliče, aby jeho SPD nevolili.

20.10.2017 v 12:45 | Karma: 32,00 | Přečteno: 3538x | Diskuse| Politika

Jarmil Vepřek

ANO, SPD a KSČM by měly být pro člověka nevolitelné, ale bohužel mohou uspět

Přidal bych ještě SPO a další, ale ty v mých očích až tak nereprezentují zlo pro budoucnost naší země, nejen proto, že jednoduše nemají šanci uspět. Vyjádřím se tedy postupně pouze k daným třem stranám.

17.10.2017 v 9:55 | Karma: 30,60 | Přečteno: 2775x | Diskuse| Politika

Jarmil Vepřek

Haléře na Zemanově transparentním účtu mu pomáhají mnohem více, než se zdá

Lidé houfně přispívají na transparentní účet Miloše Zemana, oznámený před dvěma dny. Někteří pro legraci, druzí ze vzteku, jiní jako upřímné vyjádření podpory. Zemanovi však pomáhají všichni.

4.9.2017 v 14:16 | Karma: 25,24 | Přečteno: 2921x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4321x
 

Absolvent bohemistiky na FF MU v Brně a v současnosti doktorand, učitel češtiny, korektor a běžec.

Záliby: sport (po všech směrech), lingvistika, literatura, filmy, seriály, hudba, dobré jídlo a pití a v první řadě trávení času s přítelkyní, přáteli a rodinou. 

Poslední přečtená kniha: Jak (ne)dělat vědu (P. Kondelík)

Knížka pojednávající vtipně a odborně zároveň o všech obecných zvláštnostech vědeckých pracovišť.

Poslední zhlédnutý film: Holky na tahu

Strašná blbost, ale v rámci kategorie "strašná blbost" to ušlo.

Okénko Homera Simpsona:

"Pivo – příčina a řešení všech životních problémů."